کد خبر: ۳۴۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 13 December 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون خبر صدا و سیمای یزد با اشاره به راه‌اندازی مجدد دفتر خبری شهرستان اردکان به عنوان تنها دفتر خبری رسمی استان، ابراز اميدواري كرد كه با راه‌اندازي اين دفتر شاهد تحول خوبی در حوزه اخبار شهرستان اردکان باشیم.

"حمیدرضا جعفری" در دیدار با فرماندار شهرستان اردکان با تقدیر از مساعدت فرمانداري برای حل مشکل دفتر خبری صدا و سیما در این شهرستان، گفت: با فعالیت بهتر و منسجم‌تر دفتر خبری اردکان، بازتاب مطالبات مردم شهرستان اردکان دو چندان خواهد شد.

 وي با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های مختلف خبری در شبکه تابان، خاطرنشان کرد: هدف ما در تولید اخبار، پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی به‌ دور از هیاهو و جنجال است و سعی داریم ضمن حفظ آرامش، موضوعات اساسی و مهم را به مسئولان گوشزد کنیم.

جعفري همچنين از راه‌اندازي اولين دفاتر خبري روستايي كشور در استان خبر داد و در اين باره تصريح كرد: دفاتر خبری روستایی "منشاد" و "ده بالا" به عنوان اولین دفاتر خبری روستایی کشور در استان یزد دایر شده است.

"هادي مقيمي" فرماندار اردکان هم با اشاره به این ‌که تنها دفتر رسمی خبری استان در این شهرستان وجود دارد، از راه‌اندازی مجدد این دفتر خبر داد و گفت: این دفتر پس از سال‌ها عدم فعالیت، به‌زودی و با همکاری فرمانداری اردکان کار خود را مجدداً شروع خواهد کرد.

وي با برشمردن ظرفیت‌های خاص شهرستان اردکان گفت: این شهرستان بیش از یک‌سوم مساحت و بخش عظیمی از صنایع و معادن استان را دربردارد و توسعه صنعتی و معدنی این شهرستان موجب شده تا زمینه‌ي اشتغال در اردکان به‌خوبی فراهم و نرخ بیکاری به کمتر از پنج درصد برسد.

مقیمی با اشاره به توسعه صنعتی و پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان اردکانف خاطرنشان کرد: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم چرا که توسعه، زمانی متوازن خواهد بود که در همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی و محیط‌زیست، کارهای اساسی و زیربنایی صورت گیرد.

وي افزود: ظرفیت‌های مختلفی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی شهرستان اردکان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه و پرداخته شود و در این زمینه نقش رسانه ملی انکارناپذیر است.

 فرماندار وجود سه سطح زیست‌محیطی در اردکان را از نقاط قوت این شهرستان برشمرد و گفت: علاوه بر لزوم مشارکت فعالانه صنایع و معادن شهرستان، رسانه ملی نیز باید با ساخت مستندات و گزارش‌های مناسب، به معرفی این جاذبه‌ها و نیز جلب توجه مسئولان کشور در راستای تأمین اعتبارات و تجهیزات موردنیاز برای نگهداری و بقای گونه‌های نادر حیات‌وحش در شهرستان اردکان بپردازد.

وي افزود: در پرداختن به اخبار استان، باید منافع ملی و مردم بیش از همه مسائل دیگر مورد توجه قرار گیرد و بازتاب برخی اخبار استان در بخش‌های خبری سراسری پررنگ‌تر شود.

مقیمی در پايان نيز بیماری سالک، آفت مگس مدیترانه‌ای و موضوع آب در شهرستان اردکان را از نمونه‌هایی دانست که نیازمند کمک‌های ملی و فرااستانی است و صدا و سیما مي‌تواند با پرداختن به این موضوعات، به کمک مجموعه دولت در جهت جذب مساعدت‌های ملی بیاید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار