استاندارخراسان جنوبی که در مراسم معارفه فرماندار شهرستان خوسف و در جمع مسئولین این شهرستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: فرمانداران از دادن وعده هایی که ممکن است امکان تحقق آنها درآینده وجود نداشته باشد پرهیز کنند چرا که این امر موجب ایجاد بی اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 13 December 2016
 سیدعلی اکبر پرویزی، بر حل مشکلات در حوزه شهرستان ها از سوی فرمانداران و بخشداران تاکید کرد و ادامه داد: فرمانداران و بخشداران مسائل و مشکلات شهرستانی را تا حصول نتیجه و با تمامی توان مورد پیگیری قرار دهند.
وی بر تقویت ارتباط فرمانداران با مدیران استانی تاکید کرد و ادامه داد: فرمانداران و مسئولین شهرستانی با تقویت تعامل با مدیران ستادی در استانداری ضمن احصاء مسائل و مشکلات موجود در راستای پیگیری و مرتفع ساختن آنها تلاش و برنامه ریزی نمایند.
وی با بیان اینکه مدیران باید با مردم صادق باشند، گفت: در صورتیکه امکان تحقق برخی درخواست ها و یا برآورده کردن برخی امور وجود ندارد باید صادقانه با مردم درمیان گذاشته شده و از مشارکت مردم برای رفع برخی از مشکلات استفاده شود.
وی فرماندار را نماینده عالی دولت در شهرستان دانست و تصریح کرد: اجرای سیاست های دولت در مراکز شهرستان ها مهمترین اولویت کاری فرمانداران است که برای رسیدن به این هدف باید از تمام توان و ظرفیت شهرستان استفاده شود.
وی تعامل با سایر مسئولین در شهرستان ها را از دیگر شروط موفقیت فرمانداران دانست و تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پتاسیل و ظرفیت بسیار مناسبی هستند که باید باتقویت تعامل کاری دو سویه از این ظرفیت نیز به نفع مردم و در راستای ارائه خدمت بهتر به آنها نهایت استفاده صورت گیرد.
مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: حصول توافق با قدرت های بزرگ جهانی و به نتیجه رسیدن برجام از مهمترین توفیقات این دولت بود چرا که علاوه بر لغو کلیه قطعانه هایی که علیه کشورمان به تصویب رسیده بود، بخش اعظمی از تحریم ها در حوزه های مختلف برداشته شد.
پرویزی، به تنگناهای مالی دولت در سطوح مختلف اشاره کرد و ادامه داد: برغم این تنگناها و محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد ، خدمات و اقدامات بسیار مناسبی از سوی دولت در زمینه رفع مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و کارخانجات به انجام رسیده است.
وی به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار گسترده و زیربنایی در این حوزه از سوی دولت در سطح کلان کشور به انجام رسیده که انشاءالله مردم در آینده ای نزدیک آثار و برکات آن را مشاهده خواهند کرد.
وی به اقدامات دولت تدبیر وامید در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: برغم کاهش نزولات آسمانی در سطح کشور ، دولت در سال جاری نزدیک به ۱۲ میلیون تن گندم به ارزش ریالی ۱۵ هزار میلیارد تومان که یک و نیم برابر قیمت جهانی گندم بود، از کشاورزان خریداری کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک سال و نیم ذخیره گندم در کشور وجود دارد، افزود: در گذشته دلالان و واسطه گران با واردات بی رویه گندم علاوه بر ضربه زدن به کشاورزان زمینه های ورود گندم بی کیفیت خارجی را به کشور فراهم کرده بودند.
استاندارخراسان جنوبی، به اقدامات دولت یازدهم در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز با اقداماتی که از سوی وزارت نفت صورت گرفت ، امروز تولید نفت ایران به مرز ۴ میلیون بشکه در روز رسیده این در حالیست که ۲۰۰ میلیون متر مکعب نیز به تولید گاز کشور افزوده شده است.
پرویزی، به کاهش نرخ تورم در سه سال اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در طول این مدت تورم از ۴۴ به ۱۰ درصد کاهش یافته ؛ این در حالیست که ثبات و آرامشی که امروز در بازار وجود دارد ناشی از سیاست ها و برنامه های مناسب اقتصادی است که از سوی دولت بکارگرفته شده است.
مقام عالی دولت در استان ، در بخش دیگری از سخنان خود به نیازها و مشکلات شهرستان خوسف اشاره کرد و افزود: این شهرستان به رغم محرومیت هایی که دارد ، دارای ظرفیت های بسیار مناسبی است که توجه به آنها می تواند بخش اعظمی از مشکلات این شهرستان را مرتفع نماید.
پرویزی، به احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی و تجهیز آن اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکل فاضلاب این شهرستان در کنار پیگیری بهسازی مسیر ارتباطی خوسف – طبس و کرمان از دیگر اولویت های کاری است که دنبال خواهد شد.
وی به ظرفیت های گردشگری شهرستان خوسف اشاره کرد و ادامه داد: آماده کمک به فعالین این حوزه از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت و راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در این منطقه هستیم.
وی به خشکسالی های چندین ساله در استان و شهرستان خوسف اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر توسعه کشاوزری به عنوان محور توسعه پیشنهاد نمی گردد، این در حالیست که توسعه صنایع کم آب بر در کنار توسعه کشت های گلخانه ای می تواند در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه محمد شفیعی به عنوان فرماندار جدید شهرستان خوسف معرفی و از خدمات علیرضا فاطمی در مدت تصدی پست سرپرستی فرمانداری این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار