کد خبر: ۳۴۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 14 December 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مرمت و بازسازی یکی از مهمترین آسیاب های شهر تاریخی یزد خبر داد.
 محمود ادیبان در این باره گفت: آسیاب وزیر که در دل بافت تاریخی در محله کوشک نو شهر یزد قرار دارد که فاصله بسیار اندکی از بناهای تاریخی چون دروازه کوشک نو و برج و باروی شهر یزد و خانه لاریها و زندان اسکندر و .... دارد.

وی در ادامه آسیاب وزیر را گنجی پنهان در دل شهر تاریخی یزد خواند که همچنان شاهرگ حیاتی بافت تاریخی و مهمترین قنات یزد از قلب آن می گذرد و آنرا به تپش وا می‌دارد.

این مقام مسئول یاد آور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با توجه به اهمیت این بنای تاریخی اقدام به مرمت و بازسازی آن نموده است.

ادیبان در خصوص مرمت این بنا افزود: مرمت های انجام شده در آسیاب وزیر شامل احیا و بازسازی ورودی آسیاب، بیرون آوردن آوار، مرمت راه آب و آواربرداری و مرمت تنوره آسیاب بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.
انا 

وی در خصوص قنات این آسیاب تاریخی عنوان کرد: آب مورد نیاز جهت آسیاب وزیر از قنات تاریخی زارچ تامین می شود که این قنات به همراه تمام سازه های آبی متصل و هم پیوند به قنات زارچ به ثبت جهانی رسیده است.

وی آسیاب وزیر را از نظر جاذبه تاریخی و گردشگری بسیار با ارزش و اهمیت خواند و ابراز امید واری کرد که با بازدید گردشگران داخلی و خارجی، این بنای ارزشمند تاریخی به جهانیان معرفی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار