اوباما در آخرین کنفرانس خبری خود در سال ۲۰۱۶ گفت که مقابله او با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین، در ماه سپتامبر گذشته منجر شده است که مسکو از اخلال در فرایند انتخابات آمریکا بواسطه حملات سایبری دست بردارد.
کد خبر: ۳۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 17 December 2016
به گزارش تابناک یزد، وباما در آخرین کنفرانس خبری خود در سال ۲۰۱۶ گفت که مقابله او با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین، در ماه سپتامبر گذشته منجر شده است که مسکو از اخلال در فرایند انتخابات آمریکا بواسطه حملات سایبری دست بردارد.

به گزارش «انتخاب»؛ اوباما روز جمعه، ۲۶ آذر در کنفرانس خبری خود گفت که پس از این مقابله، هیچ دخالت سایبری در انتخابات از سوی روسیه مشاهده نشده است.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، در جلسه ای که در حاشیه نشست سران گروه بیست در ماه سپتامبر در چین برگزار شد، اوباما صریحا به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفته است که «دست بردار» و افزوده است که «در غیر‌اینصورت با عواقبی جدی روبر خواهد شد.»

اوباما اقرار کرد که هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، در رقابتی ناعادلانه قرار گرفته بود.

اوباما در این کنفرانس خبری در رابطه با رابطه کاخ سفید با کابینه انتقالی ترامپ گفت به هیچ مشکلی برنخورده اند و تنها چند پیشنهاد در راستای حفظ کارامدی و کلیت دفتر رئیس جمهوری در اختیار ترامپ قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این کنفرانس خبری بار دیگر در پاسخ به سوالات سوریه اذعان کرد که دولتش در یافتن راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور موفق نبوده است. 

اوباما گفت: «نمی‌توانم ادعا کنم که (در این مورد) موفق بوده‌ام و این چیزی است که درباره بسیاری از مشکلات و مسائل در سرتاسر دنیا وجود دارد.»

وی افزود: «اما من همچنان معتقدم که با توجه به آنچه که در عالم واقعیت ما قادر به انجام آن بودیم، روش صحیحی بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در قبال مسائل سوریه احساس مسئولیت می‌کند و گفت که پس از بررسی‌های بسیار در کاخ سفید به راهبرد فعلی برای حل بحران سوریه رسیده است.  

وی گفت نتیجه‌گیری او پس از این بررسی‌ها این بوده که در شرایطی که روسیه به عنوان یک ابرقدرت نظامی و ایران به عنوان یک قدرت نظامی منطقه‌ای در سوریه حضور داشته‌اند، معارضان سوریه از انسجام کافی برای اداره یک کشور برخوردار نبوده‌اند و آمریکا در عراق و افغانستان هنوز نیروی نظامی داشته، راه حل کم‌هزینه‌ای برای دخالت نظامی واشنگتن در سوریه وجود نداشته و  آمریکا جز با اعزام نیروی زمینی گسترده، آن هم بدون مجوز بین‌المللی و بدون حمایت کافی از جانب کنگره، قادر به موفقیت در اهدافش نمی‌شد. 

باراک اوباما در بخش دیگری از نشست مطبوعاتی خود، گفت به 'دونالد ترامپ' نصیحت کرده است که پیش از تغییرِ سیاستِ آمریکا درباره 'چین واحد'، به دقت درباره‌اش فکر کند.

اما باراک اوباما امشب گفت که ترامپ تیم کاملی دارد و پیش از تصمیم‌گیری، به دقت توجیه خواهد شد.

اوباما یادآور شد موضوع تایوان برای چینی‌ها بسیار اهمیت دارد و واکنش آنان به تغییرات احتمالی نیز دارای اهمیت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار