رییس نظام صنفی کشاورزی کشور:
رییس نظام صنفی کشاورزی ایران گفت:با توجه به بودجه خشکسالی که دولت مصوب کرد و شامل خراسان جنوبی نیز هست،انتظار می رود از استاندار و مسئولان بخش قابل توجهی از آن را به کشاورزی به ویژه کشاورزان و دامداران شهرستان طبس که نیاز مبرم به این کمک دارند، اختصاص دهند.
کد خبر: ۳۴۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 20 December 2016
 محمدشفیع ملک زاده، روز دوشنبه در همایش هیات مدیره نظامهای صنفی شهرستان های خراسان جنوبی در طبس افزود: تعداد دام های دامداران این شهرستان روز به روز کم می شود، آنها با کمبود و مشکل تهیه آذوقه و علوفه برای دام های خود رو به رو هستند، شرایط به گونه ای است که دام ها زاد و ولد نمی کنند.
وی ادامه داد: برای اصلاح نژاد دام نیاز به کمک دارند تا بتوانند از گونه سانن استفاده کنند که آن را در گله های خود رها کنند.
وی افزود: از دیگر راهکارها این است اگر بتوانند تسهیلاتی هر چند اندک برای تامین نیازهای افراد به صورت بلاعوض یا کم بهره پرداخت شود تا حداقل بتوانند امور را سپری کنند و از این حالت بیرون بیایند، هرکس خدا را بشناسد، وضعیت اینها را ببیند گریه اش می گیرد.
رییس نظام صنفی کشاورزی کشور بیان کرد: با توجه به مشکلات از جمله خشکسالی، گرانی، بی کیفیتی نهاده ها، باز هم تولیدکننده بهترین محصول را برداشت می کند اما به بازار که می رسد رغبتی برای فروش ندارد.
ملک زاده عنوان کرد: از لحاظ راه و نیز تسهیلات کم برای معیشت زندگیشان نیاز به کمک دارند و امروز واقعا در شدیدترین حالت، نیازمند کمک هستند و زندگیشان مختل شده است.
وی گفت: اساسی ترین مشکل در بخش کشاورزی فروش محصول است و گلایه ما این است حمایت از تولیدکنندگان تا زمانی است که تولید می کنیم و از آن به بعد ما را رها می کنند چون بازاری وجود ندارد.
وی گفت: در بازدیدی که در یکی از مناطق روستایی طبس انجام شد مردمانی بودند که کار آنها معطل 100 متر لوله بود و کسی رسیدگی نکرده بود، وقتی این مردمان را با این وضعیت دیدم بسیار متاثر شدم.
وی افزود: در تامین آب آشامیدنی خود و حتی برای دام هایشان با مشکل رو به رو هستند، اینها نیاز به تانکرهای آب دارند ، متاسفانه در یک شهرستان با این همه سرمایه نمی توانند این کار را انجام دهند.
وی با اشاره به موضوع قاچاق کالا گفت: در موضوع پیگیری قاچاق کالای کشاورزی با تمام موانع پیگیری کردیم و تا مرز رساندیم و دولت و مقام معظم رهبری هم حمایت کردند متاسفانه دست های پشت پرده باعث شد همان کالاها در بازار پخش شود.
وی بیان کرد: قبل از هر چیزی وظیفه داریم فرهنگ سازی کنیم و باید با نشست ها و جلسات متعدد در تمام محافل و به خصوص در نماز جمعه نظام صنفی را معرفی کنیم.
وی افزود: همه باید با هم، صدا را انعکاس دهیم و اگر اعتراضی داریم باید راهکاری هم داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در دنیا تمام تصمیم گیری ها در قالب انجمن های صنفی است اما امروز با این ارزشی که بخش کشاورزی دارد و بیش از 98 درصد امنیت غذایی را تامین می کند و ستون اقتصادی است اما در هیچکدام از تصمیمات و سرنوشتمان دخیل نیستیم.
طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار