سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه حوادث ناشی از کار بحث تعامل، گسترش فرهنگ و آموزش را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۳۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 01 January 2017
 محمد فرهادی پیش از ظهر امروز در کمیته راهبردی ایمنی استان، به آمار ارائه شده توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: آمار ارائه شده نشان از اقدامات مؤثری است که در راستای تعامل با دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

وی به مهم‌ترین مزیت‌های ایمنی کار اشاره کرد و بیان داشت: کاهش خطرات، حفظ جان کارگران، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، کاهش آثار سوءآسیب‌های روانی از مزایای ایمنی در محیط کار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: باید بحث فرهنگ‌سازی و گسترش فرهنگ ایمنی کار را در دستور کار قرار دهیم چرا که این مبحث امری مهم و ضروری است.

فرهادی با تأکید بر اینکه حفظ ایمنی کار باید به عنوان یک فرهنگ در جان و زندگی مردم رسوخ کند، اضافه کرد: این اقدام در راستای تعامل دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

وی توضیح داد: خوشبختانه خراسان جنوبی ظرفیت مناسب را جهت تعامل دستگاه‌های اجرایی دارد و این مهم کمک می‌کند تا بتوانیم قوانین و مقررات را به راحتی اجرا کنیم.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم توجه به ظرفیت‌سازی در زمینه ایمنی در محیط کار تأکید کرد و گفت: متأسفانه در اجرای بعضی از قوانین غفلت صورت گرفته است، زمانی که آیین‌نامه اجرایی ابلاغ شد این آئین‌نامه پیگری نشد از این‌رو نیاز است ظرفیت‌سازی در این امر پیگیری شود.

فرهادی به گشت‌های مشترک اشاره کرد و افزود: بنابر قانون در ساخت‌وسازها مسؤولیت متوجه ناظر است و باید ناظر موارد ایمنی را کنترل کند.

وی بر لزوم تعامل میان مجموعه شهرداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: باید این تعامل صورت بگیرد و این دو مجموعه بتوانند از گزارشات ارائه شده استفاده کنند و پیگیر امور باشند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خطاب به مسؤولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر پروانه‌ای صادر شود و به شما اطلاع داده شود خوب است ولی در جریان باشید که هر پروانه به منظور شروع کار در روزهای اولیه نیست و ممکن است دو سال طول بکشد تا عملیات اجرایی آغاز شود.

فرهادی به طرح لزوم استفاده از نیروهای دارای صلاحیت اشاره کرد و افزود: این طرح مطرح شده است و به تصویب رسیده و در زمان معین اجرایی می‌شود.

وی متذکر شد: تمام دستگاه‌های اجرایی بحث تعامل، گسترش فرهنگ و آموزش را در دستور کار خود قرار دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار