مدیرعامل شرکت آب منطقه استان یزد از اجرایی شدن طرح خاموشی 277 چاه آب کشاورزی در شهرستان بافق خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی جوادیان زاده  در حاشیه نشستی در بافق افزود: در راستای احیا و تعادل بخشی، طرح ملی خاموشی زمستانه چاههای آب کشاورزی در کل کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: به علت وضعیت بحرانی و خشکسالی های متعدد در استان و به منظور مدیریت مصرف طرح خاموشی زمستانه چاههای استان یزد و از جمله چاههای آب کشاورزی بافق اجرا می شود.
وی با تاکید بر مدیریت صحیح مصرف آب گفت:با برنامه ریزی درست در مقطعی خاموشی زمستانه خواهیم داشت و اجرای این طرح به گونه ای اجرا می شود که آسیبی به سیستم کشاورزی یا بخش دامداری و دامپروری وارد نشود.
جوادیان زاده با اشاره به اینکه این طرح طی دو دوره 10روزه در بافق اجرا می شود بیان کرد:با فرهنگسازی موضوع و افزایش آگاهی کشاورزان توسط جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان بافق این کار سریع تر انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه هم اکنون با افت 10 سانتیمتری آب های زیرزمینی بدر افق روبرو هستیم تصریح کرد:چنانچه امروز مصرف آب در کل کشور و بویژه استان یزد مدیریت نشود در آینده به سوی بحران شدید تر پیش می رویم.
محصولات عمده شهرستان بافق پسته، خرما، جو و گندم و روناس است که برخی مزارع از آب قناتها و بسیاری از طریق 277 حلقه چاه کشاورزی آبیاری می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار