معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: سعی داریم امید به زندگی این استان را به 80 سال برسانیم بنابراین باید در گام نخست اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم را در این زمینه داشته باشیم.
کد خبر: ۳۶۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سید سعید اسکویی در همایش پیشگیری از سرطان که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برنامه‌هایی که در حوزه سلامت انجام می‌شود، جلوگیری از مرگ و ناتوانی و افزایش کیفیت زندگی مردم جامعه است.

وی افزود: سالانه پنج هزار مرگ و میر در استان قزوین رخ می دهد که 824 مورد از آن به دلیل ابتلا به انواع سرطان‌ها است که از این تعداد 488 نفر آقا و 336 نفر خانم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به شایع‌ترین علل مرگ و میر اضافه کرد: بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و حوادث شایع‌ترین علل مرگ و میر به شمار می‌رود بنابراین اگر بتوانیم این موارد را کنترل کنیم قطع به یقین تعداد قابل توجهی از مرگ و میرها رخ نمی‌دهد.

اسکویی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها جلوی 70 درصد از مرگ و میرها را گرفته و امید به زندگی را در جامعه افزایش می‌دهد.

این مسؤول با بیان اینکه 70 درصد مردم جامعه به بیماری دیابت مبتلا هستند، گفت: روزانه 48 نفر در سطح کشور بر اثر حوادث جاده‌ای فوت می‌کنند بنابراین کنترل حوادث رانندگی در کاهش آمار مرگ و میر تأثیر بسیاری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها سالانه 11 میلیون نفر از مردم جهان به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند که در صورت عدم پیگیری‌های لازم برای درمان، فوت می‌کنند که این امر در کاهش امید به زندگی اثرگذار است.

اسکویی با بیان اینکه یک سال عمر برای هر انسانی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: با توجه به اثرگذاری مطلوب سن امید به زندگی در درآمد ناخالص داخلی کشور قطع به یقین هر اندازه امید به زندگی بالاتر باشد، ارزش افزوده هم افزایش می‌یابد.

وی مطرح کرد: برآوردها نشان می‌دهد که یک سال عمر هر فرد ایرانی 15 هزار دلار برای کشور صرفه اقتصادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه برای عدم ابتلا به سرطان یادآور شد: اصلاح عادات غذایی، عدم مصرف دخانیات، واکسیناسیون، امتناع از نوشیدن الکل و رعایت دستورهای ایمنی محیط کار از مهم‌ترین راهکارهای کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها به شمار می‌رود.

اسکویی یادآور شد: سعی داریم امید به زندگی استان را به 80 سال برسانیم بنابراین باید در گام نخست اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم را در این زمینه داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار