در اجرای طرح هوشمندسازی کارت ملی
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به آمار صدور کارت‌های ملی هوشمند در این استان گفت: 196 هزار و 246 مورد کارت صادر شده که از این آمار 171 هزار کارت به متقاضیان تحویل داده شده است.
کد خبر: ۳۶۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمدصدرا آراسته در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی کارت‌‌های ملی اظهار داشت: این طرح جزو طرح‌های اجرایی استان قزوین است که مردم قزوین نسبت به ثبت‌نام آن اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار صدور کارت‌های ملی هوشمند در استان قزوین افزود: 196 هزار و 246 مورد کارت صادر شده که از این آمار 171 هزار کارت به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: جمعیت آماری واجد شرایط و بالای 15 سال برای دریافت کارت ملی هوشمند در این استان برابر 997 هزار و 625 نفر است که 33 درصد این فعالیت انجام شده و برای انجام فعالیت‌های مربوط به کارت ملی هوشمند، فعالیت‌ها را برون‌سپاری و به دفاتر خدمات پیشخوان دولت و دفاتر پستی واگذار کرده‌ایم.

آراسته با بیان اینکه واگذاری فعالیت‌های صدور کارت ملی هوشمند به مراکز خدمات و دفاتر پستی زمینه اشتغال 180 نفر جوان تحصیل‌کرده را ایجاد کرده است، یادآور شد: ثبت‌نام برای کارت‌های ملی هوشمند تا پایان سال آینده ادامه دارد و تمام افراد واجد شرایط می‌توانند برای این امر اقدام کنند.

این مسؤول با اشاره به هزینه‌های صدور کارت ملی هوشمند تشریح کرد: هزینه صدور این کارت‌ها برای دولت شامل 15 هزار تومان، 20 هزار تومان از سوی متقاضی و 9 هزار تومان از سوی بخش خصوصی و در مجموع 31 هزار تومان است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین مطرح کرد: کارت‌های هوشمند هفت ویژگی را به خود اختصاص می‌دهد و شرکت‌های داخلی توان تولید این کارت را دارد و نزدیک به 25 درصد کارت‌های خام که از سوی این شرکت‌ها تولید می‌شود، برگشت داده شده چراکه استانداردهای لازم را ندارد.

آراسته با بیان اینکه با هوشمندسازی کارت‌های ملی، جمع‌آوری شناسنامه‌ها صورت نمی‌گیرد، مطرح کرد: تمام اطلاعات موجود شناسنامه به این کارت هوشمند منتقل می‌شود و در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها، احتمال جمع‌آوری شناسنامه‌ها وجود دارد.

وی به امنیت اطلاعات فردی و هویتی در کارت ملی هوشمند تأکید کرد و گفت: اطلاعات موجود در این کارت‌ها اطلاعات هویتی و تصدیق هویت است و امکان سوءاستفاده از آن توسط سودجویان وجود ندارد چراکه هرگونه استفاده از کارت ملی هوشمند در سیستم اطلاعاتی رصد می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: تمام مقوله‌های اطلاعاتی در کارت ملی هوشمند رعایت شده و به محض کنجکاوی از سوی برخی سودجویان، برخورد قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار