مشاهده تجربه کسب درآمد از زندگی روستایی توسط یکی از روستاییان بوانات بیشتر این باور را در ذهن تقویت می‌کند که پتانسیل‌های ابرکوه نه تنها توسط مسئولان بلکه بیشتر باید توسط خود مردم این دیار دیده شود.
کد خبر: ۳۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک یزد، نام برزگر نیازی به توضیح ندارد زیرا همه وی را به عنوان موفق‌ترین ایرانی در صنعت توریسم می‌شناسند.

خانه برزگر در روستای «بزم» سال‌هاست که جهانگردان خارجی را به خود جلب کرده به همین دلیل در این گزارش به دنبال معرفی صاحب این خانه که اکنون کارآفرینی موفق است نخواهیم بود زیرا جست‌وجوی کوچکی در فضای مجازی، اطلاعات کافی در این زمینه به مخاطبان ارائه خواهد داد.

در این گزارش که به نقل از فارس است تلاش می‌شود زندگی جوانی روستایی که از 18 سال پیش برای نشان دادن سبک موفق زندگی ایرانی اسلامی به جهانیان تلاش کرده و با دستان خالی موفق به انجام آن شده، به تصویر کشیده شود.

با ورود به خانه این فرد روستایی خود را واقعا در یک زندگی روستایی می‌بینید، با همان ویژگی‌ها و خصوصیات مانند کار و تلاش روزانه، تأمین مایحتاج زندگی با امکاناتی که در یک روستا وجود دارد و بسیاری از موارد دیگر که تداعی‌کننده یک زندگی روستایی تمام عیار است.

برزگر حتی در توضیحات خود که با حوصله برای تیم ما بیان می‌کند، با همان کلام ساده نه تنها ساعتی ما را مجذوب خود می‌کند بلکه بقیه روز افراد گروه را هم به تفسیر زندگی زیبای خود می‌کشاند.

خانواده برزگر اکنون در صنعت توریسم برای خود و کشور نام و آوازه یافته‌اند و برای نشان دادن یک زندگی اصیل ایرانی به جهانیان تلاش‌های بسیاری کرده‌‌اند و امروز اقدام آنها می‌تواند یک الگو برای افرادی باشد که قصد معرفی یک زندگی ایرانی و اسلامی را دارند.

شهرت این خانواده به خاطر پذیرایی آنها از مهمانانشان با مدرن‌ترین ابزار و تجهیزات نبوده بلکه آنها به دنبال نشان دادن یک زندگی ساده و بی‌آلایش و به تصویر کشیدن آرامشی است که در سایه این سادگی بر فضای خانه سایه افکنده است.

برزگر در خانه روستایی خود با خوشی زندگی می‌کند و در کنار آن پذیرای میهمانانی از اقصی نقاط جهان نیز هست، مهمانانی که آرزو دارند شبی را در این خانه روستایی به صبح برسانند.

* اذعان فرد موفق عرصه توریسم کشور به قابلیت‌های بالای گردشگری در ابرکوه

رمز موفقیت برزگر صرف هزینه‌های سنگین نیست بلکه نیازسنجی این فرد که نسبت به دیگران تحصیلاتی نیز ندارد، یکی از رموز موفقیت اوست.

صداقتی که در سخنان این فرد روستایی دیده می‌شود و تلاش روزانه مانند بسیاری از روستاییان نیز بخشی دیگر از رموز موفقیت خانواده این فرد موفق ایرانی است.

نکته جالب دیگر این دیدار، این بود که این فرد موفق در صنعت توریسم که دارای نشان‌های معتبری به واسطه کار خود است، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا می‌توان در شهرستان ابرکوه نیز چنین الگوهایی را اجرایی کرد، بیان داشت: وقتی من می‌توانم در چنین جایی با کمترین امکانات کار کنم، شهرستان ابرکوه با چنین امکانات و آثار تاریخی که دارد، به طور قطع در چنین اقدامی موفق خواهد بود.

در مورد تلاش‌های برزگر این نکته نیز حائز اهمیت است که وی هیچگاه تلاش خود را بر مبنای کمک دستگاه‌های دولتی برنامه‌ریزی نکرده و این موفقیت‌ها حاصل تلاش او و خانواده پرتلاش اوست.

نکته دیگر از زندگی وی تلاش برای سود رساندن وی به شهرستان به ویژه روستای محل سکونتش است.

* همه مردم روستا از تلاش‌های این خانواده روستایی بهره می‌برند

مردم بوانات به ویژه مردم روستای بزم، از تلاش خانواده برزگر بهره‌مند می‌شوند و در حقیقت برزگر باعث اشتغالزایی خوبی برای آنان شده و همه را در کار و سود خود شریک می‌کند.

صبح روزی که برای بازدید از خانه برزگر مراجعه کردیم، وی میهمانان خود را مرخص کرده بود اما در عکس‌هایی که در خانه‌اش به سادگی نصب کرده بود، همکاری مردم با موفق‌ترین فعال صنعت توریسم قابل مشاهده است.

برزگر41 ساله از 18 سال پیش تلاش ارزنده دیگری در این شهرستان انجام داده است و آن آموزش رفتار با جهانگردان خارجی است و اکنون اکثر مردم منطقه خود یک راهنمای تور به حساب می‌آیند.

* قدر کارهای ارزنده را بیشتر بدانیم

برزگر اما گلایه کوچکی هم داشت؛ اینکه برخی‌ها به ویژه برخی دستگاه‌های اداری او را فقط یک فعال اقتصادی می‌دانند و در قبال کوچک‌ترین درخواستی که دارد، خوب بودن وضعیت مالی وی را مطرح می‌کنند و از همراهی با او امتناع می‌کنند که این شرایط برای او آزار دهنده است و اعتقاد دارد باید برای کارهای ارزشمند دیگران، ارزش قائل شد.

وی اکنون می‌تواند در هر کجا که بخواهد با بهترین امکانات و کمترین دغدغه زندگی کند اما اینکه هنوز در یک روستا مانند دیگر روستاییان تلاش می‌کند، شایسته تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار