مخبر : کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب، وضعیت آبی فوق‌العاده بعد از استان خوزستان است و شایسته نیست 27 هزار نفر از مردم این استان بیکار باشند.
کد خبر: ۳۶۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 25 January 2017
امروز استان میزبان محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ، مدیرعامل بنیاد برکت و هیئت همراه بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این سفر که به علت تاخیر در پرواز تهران بسیار دیر آغاز شد با افتتاح بزرگترین مسجد روستایی استان در روستای مزدک بویراحمد شروع و پس از تشکیل شورای اداری با حضور مخبر ادامه و با افتتاح مدرسه ی سه کلاسه چال بنیو واقع در دشتروم بویراحمد به پایان رسید تا رئیس ستاد اجرایی امام(ره) و هیئت همراه به سمت شیراز حرکت کنند تا با پروازی از فرودگاه این شهر راهی تهران شوند.
افتتاح بزرگترین مسجد روستایی استان
شانزدهمین مسجد برکت کهگیلویه و بویراحمد با نام «ثارالله» در آیینی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی بنیاد برکت کشور در روستای مزدک بویراحمد به بهره برداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت که زیربنای این مسجد 450 مترمربع است.
سید موسی خادمی اظهار داشت که اعتباری افزون بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت این مسجد هزینه شده است.
وی افزود که بنیاد برکت کشور ساخت 20 مسجد را در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد متعهد شده بود.
 خادمی بیان کرد که اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این تعداد مسجد در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 26 میلیارد و 700 میلیون ریال است.
 
حضور در شورای اداری استان
مهمترین برنامه سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و هیئت همراه ، حضور در شورای اداری استان بود.
عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت در این نشست با اشاره به اجرای 70 طرح زیربنایی و اقتصادی بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در استان 870 میلیارد ریال است که در مناطق محروم ایجاد شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: 27 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری 238 میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی 5 هزار و 434 نفر در استان احداث می‌شود، همچنین احداث 17 مدرسه با 80 کلاس درس، 13 مسجد، 10 مرکز بهداشتی و مرکز جامع سلامت، بهسازی آسفالت 10 روستا، آبرسانی به 17 روستا و بخش و احداث دو باب کتابخانه در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: در شهرستان گچساران 16 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری 133 میلیارد تومان و اشتغالزایی 776 نفر، 32 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری 94 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال 549 نفر در بویراحمد و دنا و 26 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری 166 میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و 305 نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ برنامه‌ریزی شده است.
 برنامه های ستاد فرمان امام (ره) برای رفع مشکلی که مسئولین استان در آن وامانده اند!
مهمترین مشکل استان بنابر آمار اعلامی از طرف مراکز رسمی ، موضوع بیکاری است که این استان را در صدر نرخ بیکاری بیان می کند. در نشست شورای اداری رئیس ستاد اجرایی استان قول ایجاد 5 هزار شغل را داد که در صورت تحقق این مهم ، جهش خوبی در رفع بیکاری استان رخ خواهد داد.
مخبر بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب، وضعیت آبی فوق‌العاده بعد از استان خوزستان است و شایسته نیست 27 هزار نفر از مردم این استان بیکار باشند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی 3 ساله برای کاهش 5 درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر امروز ما به کهگیلویه و بویراحمد 600 طرح اجرایی، زیربنایی و اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی 5 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.
 
برنامه های ستاد فرمان امام (ره) برای رفع مشکلی که مسئولین استان در آن وامانده اند!/ کنایه ی یک روستایی به مسئولین استان : امیدوارم  

رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: با اجرای طرح‌های گذشته این ستاد در استان برای 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که با 5 هزار فرصت برنامه‌ریزی در سرجمع برای مردم این استان 8  هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم به 19 هزار فرصت شغلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان برسیم.
مخبر با اشاره به اینکه برای 31 استان کشور خصوصاً مناطق محروم این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود، گفت: در استان‌های محروم کارها و طرح‌های وسیعی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی بیان کرد: در این سفر 27 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری 238 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد، ضمن اینکه قبلا 63 میلیارد تومان برای اجرای یکسری از طرح‌ها و ایجاد اشتغال 2 هزار و 400 نفر در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که ظرفیت بالایی در صنایع دستی برای صادرات 25 تا 26 میلیارد دلاری داریم، تصریح کرد: باید تلاش بیشتری در کشور صورت گیرد تا بتوانیم وضعیت کنونی را تغییر دهیم.
مخبر در ادامه با بیان این که کهگیلویه و بویراحمد هم ظرفیت‌های بیشماری دارد اما از ان استفاده بهینه نشده است، افزود: در تولید آب و نفت این استان در کشور جز اولین‌ها به شمار می‌رود اما استفاده درستی از این ظرفیت‌ها نکرده‌ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در این استان حرف از نرخ بیکاری 13 درصدی و حتی گاه تا 17 و 20 درصدی زده می‌شود بیان کرد: باید در یک برنامه سه ساله که در عرض 3 ماه با همکاری ما و مسؤولان استانی تدوین می‌شود کاری کنیم که در عرض 3 سال 5 تا 6 درصد این نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
کنایه ی یک روستایی به مسئولین استان : امیدوارم "دروغ "سر"راست را نبرد! 
اما آخرین برنامه هیئت ستاد اجرایی امام (ره) حضور در روستای چال بنیو بود که اهالی روستا تدارک ویژه ای برای استقبال از میهمانان خود جهت افتتاح مدرسه سه کلاسه طرح برکت این روستا داشتند.
پس از اعلام روز های قبل مسئولین استانی مبنی بر حضور محمد مخبر برای افتتاح مدرسه طرح برکت این روستا، اهالی هم اعلام نمودند که تدارک ویژه ای خواهند دید و استقبالی عشایری از این میهمانان خواهند داشت.
اهالی روستا که ساعت حضور را از طرف مسئولین پیگیری کردند ، چندین ساعت قبل با برپایی سیاه چادر عشایری و پخت نان های محلی و بلوط و برخی غذاهای محلی ، کاملا آماده پذیرایی بودند.
اما تاخیر بیش از اندازه پرواز تهران و بی برنامگی مسئولین هماهنگ کننده برنامه ها باعث شد ، اهالی روستا به شدت از این تاخیر ناراحت شده و تعداد زیادی از اهالی به خانه های خود رفته و منتظر حضور میهمانان خود باشند.
آنگونه که اعلام شده بود افتتاح مدرسه شهید بخشایی چال بنیو در ساعت 12 و 30 دقیقه انجام می پذیرد ولی این برنامه در ساعت 6 بعد از ظهر و در تاریکی هوا انجام گرفت.
 
سرمای بیش از اندازه هوا در منطقه دشت روم بویراحمد و تاخیر زیاد باعث کلافگی مردم شده بود . اهالی معتقد بودند باید این برنامه قبل از شورای اداری انجام می گرفت تا این همه دانش آموز و اهالی در سوز و سرما نمی ماندند.
پس از حضور اولین گروه از مسئولین به مدرسه و حضور برخی اعضای هیئت ستاد اجرایی ، بر خلاف مسئولین استانی که چندان توجهی به این تاخیر نداشتند به سراغ مردم رفته و با آن ها خوش و بش کردند و ضمن توضیح در خصوص تاخیر 4 ساعته پرواز از تهران ، از مردم عذرخواهی می کردند. در این هنگام یکی از اهالی روستا با طنز به عضو هیئت ستاد اجرایی با گویش لری گفت : "امیدوارم درو سر راس نبر" که مدیرکل آموزش و پرورش برای وی ترجمه کرد که می گوید: امیدوارم که دروغ سر راست را نبرد. 
 
پرده ی آخر سفر ،افتتاح مدرسه خوش و بش مخبر با مردم
پس از ورود رئیس ستاد اجرایی به مدرسه ، دانش آموزان مدرسه شهید بخشایی چال بنیو با لباس های محلی خیر مقدم گفته و آن ها را به محل اجرای مراسم افتتاحیه هدایت کردند.
محمد مخبر پس از انجام آئین افتتاح و بازدید از کلاس ها به سراغ سیاه چادر رفت و با روستایانی که در حال پخت و پز غذاهای محلی بودند نشست و ضمن تشکر از آن ها از این غذاها خصوصا( نان کلگ ) استفاده نمود و بسیار هم تعریف نمود.
لازم به توضیح است محمد مخبر هدایای هم به دانش آموزان اهداء نمود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار