کد خبر: ۳۶۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 25 January 2017
به گزارش تابناک یزد،«انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر 29 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و مقدمات برگزاری آن در استان فراهم شده است.» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این مطلب گفت: مسئولان اجرایی انتخابات در استان نیز بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای در رقابت‌های سیاسی، برای برگزاری انتخاباتی سالم، آماده هستند.
«محمدعلی طالبی» در اولین نشست انتخابات 96 در جمع رسانه‌ها تصریح کرد: این جلسه شروع ارتباط ستاد انتخابات استان با خبرنگاران و رسانه‌هاست؛ چراکه معتقدیم خبرنگاران می‌توانند در برگزاری انتخاباتی سالم یاری رسان باشند.
وی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات 96 اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد در ۴۰۱ حوزه انتخابی شهری و روستایی برگزار می‌شود که شامل ۲۰ حوزه شهری و ۳۸۱ حوزه روستایی است.
طالبی افزود: در حال حاضر 6 کمیته فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی، استعلامات و حراست، مالی و پشتیبانی، حقوقی و کمیته امنیتی در ستاد انتخابات استان تشکیل شده است که در بخش هیات‌های نظارت استان، به فعالیت مشغول هستند. وی بیان کرد: با انتخابات ریاست جمهوری، نظارت طبق قانون انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و هیات نظارت استان نیز از طرف شورای نگهبان معرفی می‌شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این‌که هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: هیات عالی نظارت استان تشکیل شده و هیات نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها در حال تشکیل است.

30 اسفند تا 6 فروردین؛ ثبت نام انتخابات شورا
رئیس ستاد انتخابات استان اعلام کرد: ثبت نام از کاندیداهای شورای شهر و روستا از 30 اسفند ماه امسال شروع شده است و تا 6 فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت. وی ادامه داد: پس از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج نهایی، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه، برای رقابت در انتخابات 29 اردیبهشت انجام خواهد شد. طالبی با بیان این‌که 28 اردیبهشت نیز تبلیغات انتخاباتی ممنوعیت دارد، افزود: با صدور دستور، کار اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 25 اسفند امسال آغاز می‌شود.
وی در خصوص شرایط داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به داشتن 25 سال تمام متقاضیان اشاره و بیان کرد: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و نیز داشتن کارت پایان خدمت، از شرایط لازم برای داوطلبان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این‌که شرط داشتن سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 نفر خانوار جمعیت ضروری است، تصریح کرد: داشتن حداقل مدرک دیپلم برای روستاهای بالای 200 نفر خانوار، شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شهرهای بالای 20 هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل لیسانس برای ثبت نام ضرورت دارد.
وی در خصوص وضعیت شورای شهر حمیدیا در انتخابات آینده به لحاظ پیوستن به شهر یزد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، شهر حمیدیا پس از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستای سال 92 به شهر یزد ملحق شد.
طالبی تصریح کرد: با توجه به این‌که انتخابات آن دوره برگزار شده بود، به لحاظ احترام به رای مردم، تغییرات به عمل آمده در انتخابات اعمال نشد و به انتخابات 96 موکول شد. بر همین اساس در انتخابات آینده، انتخاباتی به نام شورای شهر حمیدیا نداریم و به طور مشترک با شهر یزد برگزار خواهد شد.

ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: با صدور دستور وزارت کشور از کاندیداهای ریاست جمهوری از 22 تا 26 فروردین سال آینده، ثبت نام به عمل می‌آید.
وی در این رابطه افزود: تبلیغات در این حوزه تا 27 اردیبهشت امکان پذیر است و همانند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 28 اردیبهشت ممنوعیت تبلیغات وجود دارد. طالبی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری نیز در روز 29 اردیبهشت انجام خواهد گرفت.

   حضور موثر بانوان در انتخابات آینده
رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر حضور موثر بانوان در انتخابات آینده اظهار کرد: این انتخابات موجب شده تا بانوان بتوانند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری گسترده داشته باشند.«محمدعلی طالبی» ادامه داد: با توجه به ترکیب جمعیتی، بانوان نیز به میزان مردان، نقش مهمی در انتخابات آینده ایفا می‌کنند.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این‌که انتخابات شوراهای شهر و روستا در جمهوری اسلامی، از رویدادهای قابل توجه به منظور نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است، ابراز امیدواری کرد: با ارتقای حضور بانوان در انتخابات شوراها، زنان با حضور و نامزدی در حوزه انتخابات نسبت به دیگر عرصه‌های سیاسی- اجتماعی، به طور چشمگیری‌نقش‌آفرینی کنند.
 
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار