معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین یکی از مناطق مستعدد توسعه واحدهای دامی است و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از ۴۹۵هزار تن شیر در این واحدها تولید شود.
کد خبر: ۳۶۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سید منصور حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روزانه بیش از یک هزارو ۳۵۰ تن  شیر در استان قزوین تولید می شود اظهار کرد: بیش از ۷۰درصد  شیر تولید استان قزوین  به سایر استان های کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به این نکته که در حال حاضر متوسط سرانه  تولید شیر ۱۱۰ کیلوگرم است افزود: هم اکون د راستان قزوین   در واحد های دامی استان شیر چهار برابر نیاز استان تولید می شود که نوسانات بازار تاثیر زیادی در تولید این محصول دامی داشته است.

حاج سید جوادی اضافه کرد: استان قزوین زمینه  توسعه و افزایش  واحد های دامی تولید شیری را دارد و برای تولید این محصول باید چاره ای اندیشیده شود تا دچار مشکل نشوند.

معاون بهبود  تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه استان قزوین جزو استان های پیشرو در زمینه تولید شیر در کشور است گفت: در حال حاضر  ۳۳۹ واحد گاوداری صنعتی شیری  در اتسان وجود دارد که این واحد ها از ۵۰ تا ۵۰۰۰ رأس دام شیر  دارند.

به گفته وی هم اکنون ۲۲ هزار رأس گاو شیر از واحد های  صنعتی تحت پوشش رکورد مرکز اصلاح نژاد  دام قرار دارند.

حاج سید جوادی تصریح کرد : متوسط تولیدشیر در واحد های دامی  استان ۳۱ کیلوگرم  است که از این حیث رتبه خوبی داریم.

وی یاد آور شد: استان قزوین بستر و پتانسیل مناسبی در صنعت دامپروری دارد و تمایل سرمایه گذاری در بخش دامپروری و دامداری شیری را دارد.

حاج سید جوادی بیان کرد: با توجه به توانمندی تولید شیر در استان شرایط لازم برای ایجاد صنایع فرآوری و تبدیل  شیر به لبنیات وجود دارد، بنابراین باید از این ظرفیت ها بخوبی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید برای حل مشکل تولید کنندگان استان؛ سرمایه گذاری لازم برای تکمیل زنجیره بعد از تولید جذب شود تا مشکل تولید کنندگان شیر مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار