سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد از افزایش پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 31 January 2017

به گزارش تابناک یزد،فرشی بیان اینکه روند پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سه سال اخیر سیر صعودی داشته است گفت: امسال ۱۵ ورودی جدید در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

وی اشاره کرد: در حال حاضر درصد دانشجویان خارجی به کل دانشجویان دانشگاه یزد چهار دهم درصد (۴/۰) است و برنامه کلان دانشگاه تا پایان سال ۱۳۹۹ رسیدن به نسبت ۵ درصد و پذیرش ۸۰۰ دانشجوی غیر ایرانی است.

سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد گفت : در حال حاضر تعداد ۷۵ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

فرشی افزود: : اولین دانشجو از کشور روسیه نیز به تازگی در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع ارشد از طریق بورس تحصیلی در دانشگاه یزد پذیرفته شده است که از ترم آینده مشغول به تحصیل خواهد شد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر پرونده ۲۰ نفر از دانشجویان غیر ایرانی در حال گذراندن مراحل مختلف اداری است و امیدواریم با جذب افراد بیشتر آنان در سال تحصیلی آینده مشغول به تحصیل شوند.

سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد در ادامه همچنین از پذیرش یک دانشجوی ارمنستانی در مقطع کارشناسی ارشد رشته ایران شناسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای جذب دانشجو تفاهم‌نامه‌هایی با کشور عراق، افغانستان، ارمنستان و چند کشور دیگر منعقد شده است که منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار