مدير کل کميته امداد يزد خبر داد؛
مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان يزد از پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به بيش از دو هزار و 514 مددجوي تحت حمايت اين نهاد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 20 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمد اکبري" با بيان اين مطلب، افزود: کميته امداد استان يزد در راستاي نيل به اهداف عالي اين نهاد مقدس در بحث توانمندسازي مددجويان تاکنون اقدامات مختلفي را انجام داده است.

وي با اشاره به اين که اشتغالزايي براي مددجويان يکي از مهمترين رويکردهاي کميته امداد در دهه چهارم فعاليت اين نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش امدادگران و ساير دستگاه‌هاي ذيربط، اين مهم به نحو مطلوبي در استان يزد اجرايي شده است.

اکبري با بيان اين که در سال گذشته، بيش از 296 ميليارد و 206 ميليون ريال تسهيلات اشتغال زايي به دو هزار و 514 مددجوي تحت حمايت اين نهاد اعطا شده است، اظهار كرد: اين ميزان تسهيلات از محل اعتبارات امداد، قرض‌الحسنه بانک‌ها و طرح ويژه توسعه کشاورزي تأمين شده و در زمينه‌هاي خودکفايي، کارانگيزي و توان‌افزايي پرداخت شده است.

پرداخت 257 ميليارد ريال تسهيلات خودکفايي به مددجويان

مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان يزد در ادامه با بيان اينکه اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي کميته امداد سبب خودکفايي مددجويان مي‌شود، افزود: کميته امداد استان يزد در راستاي توانمندسازي خانواده هاي مددجويان و رفع نيازهاي آنها در سال گذشته، به يک هزار و 988 خانواده تحت حمايت تسهيلات خودکفايي(خوداشتغالي) از محل اعتبارات بانکي و امدادي و طرح ويژه توسعه کشاورزي پرداخت كرده است.

وي اظهار كرد: اين طرح‌ها با اعتباري بالغ بر 257 ميليارد ريال براي مددجويان تحت حمايت اجرايي شده است.

اعطاي 183 مورد وام کارانگيزي به مددجويان استان

اکبري توانمندسازي خانوارهاي تحت حمايت را يکي از اولويت‌هاي کاري کميته امداد دانست و گفت: اشتغالزايي افراد تحت پوشش در رأس طرح‌ها و فعاليت‌هاي اين نهاد قرار دارد.

مدير کل کميته امداد استان با بيان اين که در سال گذشته 183 مورد تسهيلات کارانگيزي با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد و 168 ميليون ريال از محل اعتبارات امداد به مددجويان واجد شرايط اعطا شده است، اعلام كرد: اين طرح‌ها در زمينه‌هاي مختلفي از جمله دامپروري، خدمات صنايع دستي و غيره، توسط مددجويان تحت حمايت کميته امداد استان يزد اجرايي شد.

اجراي بيش از 343 طرح توان افزايي براي مددجويان

اکبري با بيان اين که طرح هاي مشاغل خانگي (توان افزايي) با هدف بهبود شاخص هاي فرهنگي و اقتصادي خانوارهاي تحت حمايت اجرا مي‌شود، گفت: در سال گذشته بيش از 343 طرح توان افزايي(مشاغل خانگي) با هزينه‌اي بالغ بر 15 ميليارد ريال از محل قرض الحسنه بانکي و منابع امدادي براي مددجويان تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) استان يزد اجرا شد.

وي اضافه کرد: اين طرح‏‏ها در زمينه‌هاي مختلف شغلي از جمله صنايع تبديلي کشاورزي، توليدات دامي، فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري، صنايع دستي، فرش دستباف و ساير فعاليت ها اجرا شده است.

به گفته مديرکل کميته امداد استان، در اين مدت همچنين 150 مورد طرح تبديلي (توان افزايي به خودکفايي) با هزينه‌اي بالغ بر 18 ميليارد و 670 ميليون ريال از محل اعتبارات بانکي و امدادي براي مددجويان تحت حمايت اين نهاد اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار