کد خبر: ۳۷۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 05 February 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل مرکز اسناد ملی یزد با اشاره به ضرورت هدایت رشته‌های دانشگاهی به سمت تهیه پایان نامه‌های قرآنی در استان، گفت: عمده نسخ خطی موجود در خزانه مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد قرآنی هستند.

«داود پاک‌طینت» با بیان این که خزانه مرکز اسناد به دو بخش نگهداری از نسخ خطی و پایان نامه‌ها تقسیم می‌شود،‌ اظهار کرد: عمده نسخ خطی موجود شامل آثار قرآنی مختلف است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 49 پایان نامه قرآنی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد ثبت شده است، گفت: علی‌رغم این که استان یزد به عنوان استان دارالعباده و دارالعم در کشور معروف است ولی متأسفانه آن طور که باید و شاید پایان نامه‌های دانشگاهی در حوزه قرآن فعال نبوده و نیستند.

پاک طینت افزود: با توجه به ظرفیت علمی و دینی استان یزد بیشتر انتظار می رود که پایان نامه‌های قرآنی تهیه و به منظور نگهداری در اختیار مرکز اسناد قرار گیرند.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد در ادامه تصریح کرد: رشته‌های دانشگاهی مرتبط با علوم دینی و قرآنی باید بیش از پیش پایان‌نامه‌های دانشجویی خود را به سمت قرآن و آموزه‌های قرآنی هدایت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به این که متأسفانه در بحث نهج البلاغه هم فعالیت مطلوب دانشگاهی و تهیه پایان نامه در استان انجام نشده است،‌ خاطرنشان کرد: طبق قانون واسپاری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام کسانی که نسبت به تهیه پایان نامه دانشجویی اقدام می کنند باید یک نسخه از پایان نامه مورد نظر را تهیه و به منظور نگهداری و ثبت به نام تهیه کننده به مرکز اسناد ملی تحویل دهد.

وی در پایان ترویج فرهنگ واسپاری نسخ خطی و اسناد قدیمی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران را ضروری دانست و تأکید کرد: اسناد ملی هویت فرهنگی و اصالت مردم ایران زمین است که باید به بهترین شکل ممکن حفظ و حراست شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار