معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اخذ یک‌هزار و ۸ فقره سند مالکیت موقوفات در استان خبر داد و گفت: اخذ بیش از هزار سند مالکیت موقوفات در تاریخ تثبیت مالکیت موقوفات استان بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۳۷۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 06 February 2017
مجتبی باقرزاده،معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز (۱۸ بهمن) با اشاره به ضرورت احیا و حفاظت از موقوفات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران به صورت جدی در استان پیگیری می شود.
 
 
 
وی با بیان اینکه موقوفات و اماکن مدهبی استان در راستای تثبیت مالکیت سنددار می شوند، افزود: سند مالکیت موقوفات مازندران با تعامل و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و طی تفاهم نامه مشترک اخذ می شود.
 
 
 
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه سنددار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، بیان کرد: برخی افراد به دنبال موقوفه خواری و تصرف غیرقانونی با حریم موقوفات هستند که اوقاف با اخذ سند مالکیت از هرگونه تجاوز جلوگیری می کند.
 
 
 
این مسئول با تاکید بر اینکه اوقاف از یک متر موقوفه گذشت نمی کند و همیشه به دنبال احقاق حق و حقوق واقف و نیت موقوفات است، اضافه کرد: اجرای نیت واقف و اصل موقوفه جنبه حقوقی و شرعی دارند و اوقاف به هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه تصرف غیرقانونی به موقوفات را نمی دهد.
 
 
 
باقرزاده از اخذ یک‌هزار و 8 فقره سند مالکیت موقوفات در مازندران خبر داد و گفت: اخذ بیش از هزار سند مالکیت موقوفات در تاریخ تثبیت مالکیت موقوفات استان بی سابقه بوده است.
 
 
 
وی با بیان اینکه تاکنون در طول یک سال بیش از هزار سند مالکیت موقوفات در مازندران اخذ نشده بود که امسال این امر تحقق یافته است، گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر سند مالکیت در مازندران اخذ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار