کد خبر: ۳۷۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 08 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس دانشگاه یزد بر لزوم شفاف سازی هزینه های پژوهشی دستگاه‌های استان یزد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شفافیت کافی در این زمینه وجود ندارد.

 محمدصالح اولیا در جلسه روسای دانشگاه های استان یزد با وزیر علوم که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش از مسائل بسیار مهم در دانشگاه‌ها به شمار می رود و نیاز به بودجه مشخص دارد اما در استان یزد وضعیت بودجه های دستگاه‌ها شفاف نیست.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بودجه های پژوهشی دانشگاه هم در د انشگاه‌ها و هم در دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که سامانه ای راه اندازی شود تا در آن سهم پژوهشی دستگاه ها به صورت شفاف مشخص باشد.

اولیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت استان یزد در زمینه شرکت های دانش بنیان خوب است، بیان کرد: گرچه جمعیت استان یزد بالا نیست اما آمار این شرکت‌ها نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی که در دانشگاه یزد انجام شده است، افزود: موتور جست‌وجوی پارسی جو رتبه نخست را در کشور از آن خود کرده و کاری ارزشمند از متخصصان بومی استان است.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه سه موتور جست‌وجو در کشور فعال هستند، گفت: از لحاظ تعداد جست‌وجو و کیفیت کار، این موتور توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار