فرماندار یزد گفت : طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان یزد به تصویب شورای تأمین و وزارت کشور رسیده است و مهمانشهر جهت استقرار این اتباع نیز احداث خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 21 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد اظهار داشت : خوشبختانه از ابتدای سال با ایجاد همدلی و تعامل میان مسئولین اجرایی شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فضا و شرایط بسیار مطلوبی برای خدمت به عموم مردم فراهم شده است.

فرماندار یزد با اشاره به کمبود اعتبارات و بودجه های عمرانی در سال گذشته گفت: در سال گذشته با جهت دادن توانمندی ها و ظرفیت ها، با همدلي و تعامل قابل قبولي شاهد رفع بسیاری از مسائل و مشکلاتی بودیم که چندین سال به علت مسائل و مشکلات اقتصادی کشور معطل مانده بود.

وی ابراز امیدواری نمود: در سال 94 نیز این روند به قوت و جدیت بیشتری در راستای رفع مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

شاکری شمسی در ادامه با تأکید به اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید خودشان حرمت و جایگاه شوراهای اسلامی را حفظ نمایند خاطرنشان ساخت: هر عضو شورای اسلامی شهر و روستا باید بر همه قوانین و مقررات مرتبط با شورای اسلامی مسلط بوده و مصوبات نیز در حیطه و حدود وظایف و اختیارات شوراها باشد.

فرماندار یزد افزود: اعتبارات و امکانات دولتی برای اجرای پروژه ها و ارائه برخی از خدمات کافی نیست، لذا ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم تا مسیر را برای حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف هموارتر سازیم.

فرماندار یزد با تأکید به اینکه مردم نیز حق دارند تا انتظارات خود را در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری نمایند افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته است لذا عموم افراد جامعه می توانند مسائل و مشکلات خود را از مراجع ذیصلاح و در مسیر قانونی پیگیری کنند.

شاکری شمسی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان مبنی بر چگونگی نحوه تخصیص سهیمه آب پساپ تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد گفت: تاکنون پیگیری های در این خصوص صورت گرفته است ولی در حال حاضر آب پساب به واحدهای صنعتی اختصاص یافته، که امیدواریم در آینده ای نزدیک با اولویت بندی بخشی از آب حاصل از تصفیه فاضلاب به شهرهای زارچ و شاهدیه که در حاشیه این تصفیه خانه قرار دارند، نیز اختصاص یابد.

فرماندار یزد از توجه به نما و منظر شهری در سطح شهرستان یزد خبر داد و تصریح کرد: از سال گذشته با توجه به اقلیم خشک یزد به دنبال بهبود و ارتقاء نما و منظر شهری بوده ایم که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته توسط فرمانداری و همت و تلاش شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها بخشی از کاستی ها در این زمینه نیز حل و فصل شده است.

شاکری شمسی در باب توجه به ورودی های شهر یزد نیز گفت: ورودی شمالی شهر یزد با همکاری سه شهرداری یزد، زارچ و شاهدیه نسبت به درختکاری، بهسازی مسیر، جدول گذاری، جمع آوری نخاله ها اقدام شده است.

وی افزود: در ورودی جنوبی شهر یزد نیز در آینده ای نزدیک با همکاری شهرداری های یزد و حمیدیا، بخشداری مرکزی، شرکت تعاونی همیاری دهیاری ها نسبت به درختکاری، ایجاد پارک حاشیه ای، احداث منبع اقدام خواهد شد.

فرماندار یزد درخصوص مسائل و مشکلات مطرح شده در خصوص حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در برخی از مناطق شهرستان از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان اظهار داشت: طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان یزد به تصویب شورای تأمین و وزارت کشور رسیده است و در آینده نیز مهمانشهر جهت استقرار این اتباع نیز احداث خواهد شد.

در این جلسه " محمد فقیه خراسانی" رئیس شورای اسلامی شهرستان ضمن بیان گزارش عملکرد این شورا در سال گذشته هر یک از اعضای شورای اسلامی شهرستان نیز در خصوص مسائل و مشکلات حوزه خود مطالبی را بیان نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار