مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: بتازگی از محل بودجه سفر رهبر معظم انقلاب، 62 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده است.
کد خبر: ۳۷۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 12 February 2017
آدینه محمد سویدانلویی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 10 میلیارد ریال از این اعتبار صرف پروژه های عمرانی مساجد می شود.
وی افزود: 52 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده هم صرف زیرساخت های گردشگری، کمک به صنایع دستی و مرمت آثار تاریخی خواهد شد.
وی افزود: تاکنون 99 درصد مصوبات سفر معظم له محقق شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود، استیجاری بودن ساختمان اداره کل را از دغدغه ها عنوان کرد و گفت: اجرای ساختمان اداری به مساحت یکهزار و 800 متر مربع مصوب شده اما زمین آن هنوز جانمایی نشده است.
وی افزود: امید می رود با تامین اعتبار، اجرای این پروژه عملیاتی شود.

*یگان حفاظت با کمبود نیرو روبه رو است
سویدانلویی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کمبود نیرو در یگان حفاظت روبه رو است، اظهار کرد: این یگان تنها 36 نفر نیرو دارد و این تعداد نمی تواند پاسخ گوی نیاز باشد.
وی تصریح کرد: در صورتی که 10 نفر دیگر به این نیرو اضافه شود، خدمات بهتر ارائه می شود اما هنوز مجوزی برای به کارگیری نیرو داده نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در باره مشکلات کمبود تجهیزات هم گفت: کمبود خودرو یکی از چالش ها است.
وی تصریح کرد: اکنون سه دستگاه پیکاپ در اختیار یگان حفاظت این اداره کل است و برای تردد در منلطق صعب العبور نیاز به خودرو مناسب داریم.
سویدانلویی افزود: دست کم باید چهار دستگاه دیگر خودرو پیکاپ تهیه شود تا در تمام شهرستان ها خدمات داشته باشیم.
یکهزار و 200 بنای تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده و 560 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار