رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بالغ بر 350 هزار نفر عضو هستند که از این تعداد بالغ بر 150 هزار نفر پروانه اشتغال دارند و مهندسان این سازمان‌ها سهم عمده‌ای در توسعه کشور دارند.
کد خبر: ۳۸۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌الله رجبی در نخستین سمینار کشوری انجمن‌های کارشناسان رسمی نظام مهندسی که در سالن نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نخستین سفر خود را به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور از استان قزوین آغاز کردم چراکه سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان به دلیل تعامل و ارتباطی که با سایر ادارات و ارگان‌ها دارد، الگوی سایر سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: طی 20 سالی که از عمر سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور می‌گذرد و این سازمان سختی‌های بسیاری را متحمل شده و توانسته بر مشکلات چیره شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه این سازمان یک سرمایه ملی به شمار می‌رود، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان توانسته قانون و تشکیلات منظمی را برای مهندسان این بخش فراهم کند و در این زمینه مدیریت کارآمدی را برای انجام فعالیت‌های خود دارد.

رجبی تصریح کرد: در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بالغ بر 350 هزار نفر عضو هستند که از این تعداد بالغ بر 150 هزار نفر پروانه اشتغال داشته و مهندسان این سازمان‌ها سهم عمده‌ای در توسعه کشور دارند.

وی عنوان کرد: نخستین سازمانی که مردم انتظار دارند برای جذب مهندسانی که تازه فارغ‌التحصیل شدند، اقدام کند سازمان نظام مهندسی ساختمان است در حالی که جذب این مهندسان برعهده مسؤولان این سازمان نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: این سازمان باید بتواند اقدامات خود را بازنگری کرده و از ظرفیت مهندسان برای پیشبرد اهداف خود در ارتباط با دیگر ادارات و سازمان‌ها استفاده کند چراکه ادارات دیگر برای اقدامات خود به مشورت مهندسان این سازمان نیاز دارند.

رجبی ادامه داد: در حادثه ساختمان پلاسکو قبل از هر اقدامی مدیریت سازمان بحران مهندسان ساختمان را به محل حادثه فراخواند تا برای شناسایی ساختمان‌های مجاور در معرض خطر اقدامات لازم را انجام دهند که این نشان از جایگاه ویژه مهندسان دارد.

وی مطرح کرد: رویکرد سازمان بازرسی کشور به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور یک رویکرد نظارتی است و همین موضوع اهمیت این سازمان را نشان می‌دهد چراکه هیچ تشکیلاتی بدون نظارت نمی‌تواند بقا داشته باشد و از بین می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار