رئیس مرکز بهداشت آبیک:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک از پلمب یک واحد صنفی عطاری به دلیل تهدید علیه سلامت عمومی و دخالت در امور پزشکی پلمب شد.
کد خبر: ۳۹۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: یک واحد صنفی عطاری در شهر آبیک به دلیل فعالیت غیرمجاز، تهدید علیه سلامت عمومی و دخالت در امور پزشکی با دستور دادستان انقلاب و عمومی شهرستان آبیک پلمب شد.

وی با بیان اینکه مسؤول این واحد عطاری اجازه بازرسی به کارشناسان بهداشت محیط و دارو و غذای شبکه بهداشت و درمان را نمی‌داد، افزود: طبق شکایت واصله از سوی یکی از شهروندان مبنی بر تجویز دارو از سوی صاحب عطاری به صورت نسخه دست‌نویس و بروز مشکل در وی، از طریق مراجع قضایی دستور پلمب محل مذکور صادر شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک ادامه داد: پس از پلمب واحد صنفی عطاری، بازرسان شبکه بهداشت به محل اعزام شدند که در بازرسی این واحد از اقلام مختلفی از داروها در قالب شربت، قرص، کپسول و قطره به تعداد 51 قلم کشف و توقیف شد.

بابایی اضافه کرد: عطاری مذکور در گذشته مجوز فعالیت داشت که به دلیل انتقال مکان خود، مجوز جدید أخذ نکرده بود و با همان مجوز قبلی و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده فرد خاطی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در حال رسیدگی و حکم لازم توسط قاضی مربوطه صادر می‌شود.

این مسؤول اذعان کرد: عطاری‌ها به هیچ‌وجه حق فروش و تجویز هیچ دارویی را ندارند و اینکه مردم خودسرانه به عطاری مراجعه کرده و نسخه‌ای برای درمان بیماری از سوی آن‌ها این واحد صنفی پیچیده شود، اشتباه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک افزود: داروهای گیاهی باید توسط متخصص طب سنتی تجویز شود چراکه با علم طب سنتی آشنا بوده و مجوز و قابلیت تجویز دارو را دارد.

بابایی ادامه داد: عطاری‌ها چون علم طب سنتی را ندارند نباید برای مردم نسخه بپیچند؛ این در حالی است که این واحدهای صنفی، فقط مراکز عرضه و فروش هستند و خارج از حیطه کاری خود نباید به فعالیت دیگری بپردازند.

وی یادآور شد: مردم باید بدانند که واحد عطاری اطلاعاتی از عوارض و بروز مشکلات پس از مصرف داروهای گیاهی را ندارند به همین دلیل باید نسبت به خرید عرقیات گیاهی که مشهور بوده و با آن آشنا هستند، اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار