کد خبر: ۳۹۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 11 March 2017
به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد بر لزوم پیگیری جدی طرح آمایش ورزشی در یزد تاکید کرد و گفت: به طور قطع شناسایی نخبگان ورزشی، مسیر موفقیت های ورزشی استان یزد را هموار خواهد کرد.

سید محمد میرمحمدی در جشنواره همگانی استعدادیابی استان یزد در ورزشگاه ۶ هزار نفری شاهدیه اظهار داشت: استان یزد پتانسیل‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه ورزش دارد که لازم است این ظرفیت ها شناسایی و به کارگیری شوند.

وی بیان کرد: استعدادهای ورزشی استان یزد اگر شناسایی و تقویت شوند به طور قطع در آینده ای نه چندان دور شاهد درخشش آنها در میادین ورزشی خواهیم بود.

استاندار یزد عنوان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها نیز در گسترش فرهنگ ورزشی بسیار اثرگذار است به ویژه آنکه در این مراسم والدین نیز حضور دارند و در کنار نوجوانان و نونهالان خود به فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کنند.

آمایش ورزشی مسیر درخشش یزد در میادین ورزشی را هموار می کند

میرمحمدی بیان کرد: امیدواریم دست‌اندرکاران ورزش استان یزد با شناسایی استعدادهای هر رشته بتوانند مسیر ورزش قهرمانی را نیز ادامه داده و برای استان و کشور افتخارات بیشتری کسب کنند.

وی عنوان کرد: استعدادهای بسیاری در استان یزد وجود دارد و فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان استان در زمینه استعدادیابی بسیار ارزشمند است به ویژه آنکه اگر ورزش در فعالیت‌های روزمره جوانان و نوجوانان قرار گیرد، نشاط‌ آور و سلامت‌آفرین خواهد بود.

تقویت هیئت ‌های ورزشی استان یزد در ۸ رشته

مدیر پایگاه ورزش قهرمانی استان یزد نیز در این مراسم از تقویت هیئت های ورزشی خبر داد و گفت: هیئت های ورزشی برای فعالیت ویژه در امر استعدادیابی حمایت مالی می شوند.

حمیدرضا شیر بیان کرد: هیئت های ورزشی هشت رشته شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، تیر و کمان، ژیمناستیک، سوارکاری، بستکتبال، تکواندو و تنیس روی میز برای استعدادیابی در مناطق مختلف استان یزد انتخاب شدند و طی دو ماه سنجش های لازم را انجام می دهند.

استعدادسنجی ۱۰ هزار نفر در رده سنی ۸ تا ۱۴ سال

وی با اشاره با اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان یزد در طرح استعدادیابی شرکت کردند، افزود: از هر رشته ۱۰۰ نفر به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند که افراد انتخاب شده در رده سنی هشت تا ۱۴ سال هستند.

دبیر جشنواره استعدادیابی همگانی استان یزد بیان کرد: در مرحله نخست به هشت رشته ورزشی از طریق هیئت‌های این رشته‌های ورزشی ۲۰ میلیون تومان تخصیص یافت که تنها برای استعدادیابی و آموزش افراد برتر تحت نظر مربیان هزینه خواهد شد و در مرحله بعد مبالغ دیگری نیز در این زمینه پرداخت خواهد شد.

شیر خاطرنشان کرد: در سال آینده اعتبارات بیشتری با توجه به تخصیص وزارت ورزش و جوانان به هشت هیأت منتخب پرداخت خواهد شد و نونهالان و نوجوانانی که در استعدادیابی حائز رتبه برتر شدند، در آینده در ورزش قهرمانی استان شاهد حضور آنها خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار