دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اهمیت منابع طبیعی نباید نادیده گرفته شود بلکه باید برای حفظ این نعمت های خدادادی تلاش کنیم و ارزش های این نعمت ها را به نسل آینده معرفی کنیم.
کد خبر: ۳۹۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد، بیان کرد: باید به سمتی برویم که مردم در حوزه حفظ منابع طبیعی مشارکت داشته باشند و منابع طبیعی را یاری کنند چراکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است.

وی ادامه داد: امروز موضوع ریزگردها چه فاجعه ای را در کشور موجب شده و چه گرفتاری هایی را برای برخی استان ها رقم زده است البته بررسی ها نشان می دهد که سهل انگاری در موضوع پوشش گیاهی منجر به مشکلات فراوان فعلی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: لازم است در زمینه پوشش گیاهی و فضای سبز اقدامات لازم صورت گیرد و رسانه ها و تشکل های مردمی در این زمینه بیش از پیش وارد شده و فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: در خصوص حریق نیز می توان از ظرفیت دهیاری ها استفاده کرد ولی لازم است آموزش های لازم و امکانات مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: اهمیت منابع طبیعی نباید نادیده گرفته شود بلکه باید برای حفظ این نعمت های خدادادی تلاش کنیم و ارزش های این نعمت ها را به نسل آینده معرفی کنیم.

موضوع منابع طبیعی باید علی الدوام و با شدت عمل بیشتری در دستور کار باشد و مسئولان با دقت نظر و ژرف اندیشی بیان رهبر معظم رانقلاب را در خصوص منابع طبیعی درک و برای اجرای آن اقدام کنند.

وی توضیح داد: حفاظت از منابع طبیعی باید به درستی صورت گیرد، بدین معنا که نباید طوری عمل کنیم و یا کوتاهی شود که پس از احداث ویلا و تخریب منابع طبیعی وارد کار شویم و بخواهیم اقدامی انجام دهیم بلکه باید قبل از تجاوز و تخریب اقدام قانونی و حتی پیشگیرانه را انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: انتظار می رود بخشداری ها همانند بخشدار طارم در عرصه حفاظت از منابع طبیعی وارد شده و حفاظت و صیانت از این نعمت خدادادی را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهارداشت: استان قزوین با تأسی به همین رهنمون و تعامل خوب با دستگاه های استان سیر نزولی در تخلفات حوزه منابع طبیعی، محیط زیست، مرتع و تغییر کاربری داشته است البته انتظار این است که تلاش شود بیان رهبری را یک امر برای خود بدانیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی یادآورشد: در خصوص استقرار صنعت دیدگاه ما تقویت شهرک های صنعتی است و همه باید کمک کنیم تا استقرار صنعت در استان توأم با برنامه ریزی باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار