رییس جمهوری :
دکتر حسن روحانی گفت: تیم مذاکره کننده قوی هسته ای ایران هر روز قدم های جدی تری برای احقاق حقوق ملت ایران بر می دارد. برغم آن که اقلیت بسیار کوچک بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه گرفته اند، اکثریت قاطع ملت پشتیبان مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند.
کد خبر: ۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 26 May 2015
به گزارش تابناک یزد، رییس جمهوری در جمع مردم ملارد، شهریار و شهرقدس اظهار داشت: ما مسیرمان را با حمایت مردم وبا هدایت مقام معظم رهبری همچون ماه های قبل به پیش خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز سه شنبه و در جریان سفر به شهرستانهای غرب استان تهران در جمع مردم ملارد گفت: مردم ما به خوبی می دانند و اگاه هستند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه و کشورمان حل و فصل نخواهد شد.

روحانی اظهار داشت: ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه و ایجاد شغل برای نسل جوان و همچنین حرکت در مسیر توسعه صنعت و کشاورزی در سراسر کشور علم و دانش و فناوری نیازمند جامعه آرام توام با انسجام هستیم.

وی گفت: ما هم در داخل کشور نیازمند وحدت همدلی و همزبانی هستیم و هم باید در برابر توطئه دشمنان برای ایجاد ناآرامی در منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه ایستادگی و مقاومت کنیم.

روحانی افزود: ملت بزرگ ایران با پیام 24 خرداد ماه سال 1392 به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح و عدالت و همزیستی با مردم جهان است و ما مصمم هستیم مشکلاتمان را با جهان با منطق و استدلال و مذاکره و حل و فصل هایی برسانیم .

رییس جمهوری اظهار داشت:مردم ما به خوبی می دانند و آگاه هستند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه و کشورمان حل و فصل نخواهد شدو مردم ما با صدای بلند و رفتار مستحکم به همه جهانیان اعلام می کنند که دوران خشونت و افراطی گری به سرآمده و ما هم باید با منطق و استدلال و تدبیر راه آینده خودمان را که مسیر توسعه است به خوبی طی کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: دولت تدبیر و امید و خادمان شما با تیم مذاکراتی قوی در صحنه جهانی هر روز قدم های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته اند و برخواهند داشت.

رییس جمهور تصریح کرد: علیرغم اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه کرده اند اکثریت قاطع ملت ایران پشتیبان مسیر صلح، آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند.

روحانی تاکید کرد: ما مسیرمان را با حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب همچون ماه های گذشته به پیش خواهیم برد.

رییس دولت تدبیر و امید خطاب به جوانان و مردم ایران و مردم استان تهران گفت: همه جوانان عزیز، همه مردم ایران و مردم عزیز شهریار، ملارد، قدس و استان تهران بدانند ما در مسیر تحقق احقاق حقوق ملت ایران حرکت می کنیم و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رییس جمهور با بیان این که ما در این مسیر قدم هایی را برداشته ای و قدم های بعدی را هم برخواهیم داشت گفت: عزت ملت ما، سربلندی ملت و احقاق حقوق ملت بزرگ ما هدف نهایی در این مسیر خواهد بود که بی تردید بدون حضور و حمایت مردم نخواهیم توانست به موفقیت های نهایی دست یابیم.

روحانی افزود: همین امید و حضور شما مردم باعث شده است تا در 21 ماه گذشته بتوانیم در زمینه مسایل فرهنگی، رفاه اجتماعی و شکستن رکود اقتصادی قدم های بزرگی را برداریم. مردم ما امروز شاهد یک ثبات و آرامش در بازار و شاهد رونق تدریجی در اقتصاد کشور هستند.

رییس دولت یازدهم ادامه داد: از لحاظ صنعت، معدن، نفت و گاز، کشاورزی و خدمات روز به روز شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده و به حول و قوه الهی بهتر خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: علیرغم آن که دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و قیمت نفت کاهش یافته است اما با کمک شما مردم بزرگ راه پیشرفت و توسعه کشور را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری اظهارداشت: تردیدی نداریم که مردم ما با ایمانشان و تکیه گاه بزرگی که از الطاف ارواح طیبه پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) دارند و با وحدت و انسجام مردم می توانیم به تمام اهدافی که مدنظر داریم دست یابیم.

وی خطاب به مردم گفت: شما آمار اخیر وزارت علوم و فناوری را دیدی که در دو سال گذشته از لحاظ علم و فناوری پیشرفت بالاتری داشتیم و در سطح منطقه و دنیای اسلام رتبه اول را دارا هستیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این بدان معناست که کشور با امید به نسل جوان و دانشگاهی ماه و با امید بیشتر مسیر علم، ترقی و پیشرفت را طی کرده اند و خواهند کرد. امسال می بینید که آمار ما در محصولات کشاورزی از سال قبل بهتر است و امید آن که روز به روز بتوانیم شرایط بهتری را با کمک شما مردم برای ملت بزرگ ایران فراهم کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری سخنرانی انتخاباتی خود در شهرستان ملارد که گفته بود سفر استانی تهران را از غرب این استان آغاز خواهد کرد گفت: امروز خوشحالم که موفق شدم به یکی از وعده هایی که داده بودم عمل کنیم استقبال مردم خونگرم و شهریار، ملارد و قدس و اجتماع شما مردم در این ورزشگاه نشانه حمایت شما از خادمان ملت ایران است.

روحانی خاطرنشان کرد که البته در این شهرستان های اطراف تهران به رغم نزدیکی به مرکز مشکلات فراوانی هم متوجه مردم است که باید حل و فصل شود.

رییس جمهوری مجموع طرح ها و پروژه های در نظر گرفته شده برای غرب استان تهران در سال های 94 و 95 را مجموعا 20 طرح اعلام کرد و افزود: برای این 20 پروژه 642 میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته است که انشاء الله اعتبار آن در سال 94 و 95 تخصیص داده خواهد شد.

روحانی در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهریار به مساحت 3 هزار هکتار از ساعات اولیه امروز (سه شنبه) اشاره کرد و افزود: انشاء الله شهرهای صنعتی ملارد و صفا دشت نیز در همین امسال آغاز خواهد شد.

وی یکی دیگر از معضلات دیگر این سه شهرستان را تاسیسات فاضلاب دانست و ادامه داد: تاسیسات فاضلاب برای سلامت، بهداشت و کشاورزی بسیار مهم است تا تمام آن در سال 94 و تا پایان 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس دولت تدبیر و امید فقدان بیمارستانی در غرب استان تهران را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و اظهارداشت: انشاء الله یک بیمارستان 300 تختی در شهرستان شهریار ساخته و تجهیز خواهد شد و عملیات ساخت و تجهیز بیمارستان 160 تختی در شهرستان های قدس و ملارد نیز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که بیمارستان امام سجاد (ع) هم بازسازی و تجهیز خواهد شد یاداور شد: این موارد مربوط به درمان و بهداشت مردم است که در سال جاری و تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

رییس جمهوری همچنین به مرکز تجاری ایرانی اسلامی شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: این مرکز یکی از معماری های زیبا که براساس میدان نقش جهان ساخته شده است که امروز رسما افتتاح خواهد شد و امیدواریم الگویی برای سایر شهرستان ها و مناطق باشد تا بتوانیم معماری سنتی و اصفهانی را در سراسر ایران عزیزمان اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی همچنین به آمادگی بانک مرکزی و بانک های عامل برای اهدای تسهیلات به بنگاه های صنعتی شهرستان ها خبر داد و گفت: در گفت و گوهایی که با بانک مرکزی و بانک های عامل داشتیم یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش های صنعتی این سه شهرستان قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری با بیان این که در زمینه آب رسانی اقداماتی شروع شده اما چون هنوز در دست بحث و تکمیل است در زمان لازم به مردم اعلام خواهد شد افزود: از مردم عزیز این سه شهرستان که تولیدکننده هستند و می توانند بخشی از نیازهای استان تهران و سایر ماطق ایران را تامین کنند خواهش می کنم که راهی جز صرفه جویی در آب و کشاورزی نداریم و باید سیستم آبیاری مدرن را در این سه شهرستان اجرایی و عملیاتی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار