در بازدید ازمناطق عقب نگه داشته شده ایلام وبا یک بررسی ساده وگذرا، به این نتیجه می رسیم که اغلب خواسته ها ومطالبات مردم نجیب این مناطق، نیازهای اولیه زندگی امروزی است.
کد خبر: ۳۹۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 18 March 2017
تابناک ایلام خداداد ابراهیمی::راستی تا به حال رسانه ها، اصحاب مطبوعات ومسئولان ازخود پرسیده اند که مناطق محروم کشور درکدام جغرافیای ایران اسلامی قرار دارند؟
رنج شان چیست؟
دردشان مداوا می شود؟
حرفشان خریداری دارد؟
اولویت های مطالبتشان کدامند؟
و سوال هایی ازاین دست...
در بازدید ازمناطق عقب نگه داشته شده ایلام وبا یک بررسی ساده وگذرا، به این نتیجه می رسیم که اغلب خواسته ها ومطالبات مردم نجیب این مناطق، نیازهای اولیه زندگی امروزی است.
بهداشت ودرمان ، آموزش های همگانی ،نانی که به سختی حاصل می شود، آبی که حیاتشان را تحت تأثیر گذاشته، راه های مواصلاتی که هنوز به مقصد نرسیده و....
مسئولان استان وازجمله استاندارمروارید
درسفرهای مکرر درون استانی خود به این مشکلات ومطالبات وقوف کامل یافته اند اما صدای این مردم دیرشنیده می شود و روندرسیدگی به خواسته هایشان کُند ودیرهنگام صورت می پذیرد یکی ازاین مطالبات ، تقویت آنتن های گیرنده تلویزیونی است که مردم این منطقه سال هاست درفهرست نیازهای خود دارند.مسئله ای که درراستای رشد وتوسعه فرهنگی واجتماعی مردم نقش بسزایی دارد.
درحالی که روستاهای  اقصی نقاط کشور ازگیرنده های دیجیتال برخوردارهستند اما سال هاست که مردم  هلیلان وزردلان ازاین امکان وتکنولوژی بی بهره هستند لذا برخی ازآنان برای جبران این نیازفرهنگی مجبورشده اند که نسبت به تهیه دیش های ماهواره ای اقدام کنند.
احسان شیخی ازفعالان رسانه ای واجتماعی در قسمتی ازیادداشت کوتاه خود ،بانگاهی گذرا به این مطالبه مردمی
 می نویسد:
" بیشتر مردم هلیلان و زردلان مجبورند از نان شب خود بگذرند اما ماهواره بخرند ....به جز شهر توحید و کهره و کزآباد و تعدادی از روستاهای داجیوند قریب به نود درصد از روستاهای هلیلان و صددرصد روستاهای زردلان از شبکه دیجیتال محروم هستند. لذا مردم این دیار برای استفاده ز سایر کانال های دیجیتال، مجبور به خرید دستگاه ماهواره هستند. اگر متوجه شده باشید در دو سه سال گذشته کلاس ها و تبلیغات زیادی برای عدم استفاده از ماهواره اجراشده و می شود. و مسولین ذی ربط نیز برای خالی نبودن عریضه هر چند صباحی از مضرات ماهواره سخن ها گفته و می گویند.
 مردم  این دیار که هیچگونه سرگرمی و تفریحات و مکان های تفریحی ندارند بعد از یکروز سختکوشی کارگری و کشاورزی شباهنگام. انتظار دارند در کنار خانواده شان از اخبار و حال و هوای استانشان با خبر بشوند و بعد از آن به دیدن فیلم های خانوادگی ایرانی مشغول شوند اما هر بار باقطع شبکه های تلویزیونی مواجه می شوند.
به امید روزی که شاهد برچیدن  ماهواره و دیش های مخرب از ساختمان منازل هلیلان و زردلان باشیم ."
مسئولان توجه داشته باشند که انقلاب اسلامی ، انقلاب محرومان وپابرهنگان وستمدیدگان جامعه بود انقلابی که باهدف گسترش ارزش های انسانی واسلامی ظهورکرد وهمین محرومان نیز به عنوان صاحبان اصلی ووارثان انقلاب نام گرفتند.
پیاز آباد، هلیلان و زردلان. درهمین نزدیکی واقع شده اند و فاصله زیادی با مرکز استان ندارند اما با امکانات ورفاهیات فاصله زیادی دارند.
لطفا صدای این جغرافیای محروم رابشنویید!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار