کد خبر: ۴۰۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 05 April 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینيه ایران» با تشریح اقدامات و برنامه‌هاي اين دبیرخانه در سال گذشته و جاري، حرکت هیات‌هاي مذهبي استان به سوی فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را داراي رشد مثبت ارزیابی كرد.

«سیدحسن حسینی»  تصريح كرد: برنامه‌ریزی جهت حضور گردشگران بیش از 30 کشور جهان در مراسم‌های عزاداری و جشن‌های ملی و مذهبی با همکاری کمیته گردشگری و مذهبی و معنوی میراث فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس و معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی یزد در «کاخ وایمار» آلمان، برگزاری تجمع یکپارچه  هیات‌های عزاداری استان با حضورگسترده اين هیت‌ها و مردم در سیزده محرم پارسال،   راه‌اندازی آزمایشی پایگاه اینترنتی «یزد، حسینيه ایران» و تصویر‌برداری از پیر غلامان به منظور ساخت مستند آنها، از اهم برنامه‌هاي اين دبيرخانه در سال 1395 بود.

وي همچنين به فعاليت‌هاي انجام شده در ایام نوروز 96 از سوي این دبیرخانه نيز اشاره كرد و گفت: دبیرخانه در ايام نوروز امسال ظرفیت‌های گردشگری مذهبی یزد را در قالب نمایشگاه و توزيع نقشه در ورودی‌هاي شهر يزد به مسافران، ارائه كرد.

وي در اين رابطه به برپايي نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان در مناطق راهیان نور با همکاری جهاد نيز اشاره كرد.

حسینی در ادامه از جمله اقدامات در حال برنامه‌ریزی این دبیرخانه برای سال جاري را ادامه‌ي ساخت مستند پیرغلامان استان، همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی عاشوراپژوهی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های مختلف در اعیاد ملی و مذهبی با محوریت تشکل‌های مردمی و ارگان‌های مسئول  ذكر كرد.

وي ابراز امیدواری کرد که همچنان که یزد در بحث عزاداری‌ها در کشور زبانزد است در زمینه‌ي برگزاری اعیاد ملی و مذهبی نیز در کشور در کانون توجه قرار گيرد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینيه ایران» در پایان با اشاره به پیروزی تیم فوتبال ساحلی گلساپوش يزد در رقابت‌هاي جهاني در نخستین روزهای سال جدید، حرکت هیات‌ها به سوی فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را دارای رشد مثبت ارزیابی كرد و در اين باره از مدیر باشگاه گلساپوش  که یکی از مسئولان هیات‌های معروف یزد نيز به شمار می‌رود، قدرداني كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار