خطبه های نماز جمعه
امام جمعه سرفاریاب : من بعید نمی دانم اگردید، روزی خورشیدطلوع کرده بگویند به برکت دولت تدبیر وامید هست، اگرباران بارید بگویندبه برکت دولت تدبیر امید است.
کد خبر: ۴۰۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 07 April 2017
خطبه های این هفته نماز جمعه در مناطق استان در حالی برگزار شد که نمی توان سایه ی نزدیکی به انتخابات را بر محتوای خطبه ها ، ندید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از صریح ترین مواضع که به نوعی کم سابقه هم بوده است ، انتقادات  حجت الاسلام پژمان از بخشدار سرفاریاب بوده است . چیزی که معمولا در این شهر با توجه به تعاملات دو طرف کمی غیره منتظره بوده است.
اگر باران ببارد می گویند به برکت دولت تدبیر و امید بوده!
امام جمعه سرفاریاب گفت : وقتی امام جمعه شهر دست به یقه مسئولین می شود جهت گرفتن حق مردم، بخشدار به جای این که قدردان باشد و حمایت بکند در سایت ها اعلام می کند که کارها را دولت انجام داده است.
امام جمعه سرفاریاب خطاب به بخشدار این شهر گفت: کدوم کار را دولت در سرفاریاب انجام داده است؟
پژمان افزود: روز سیزده بدر ترافیک پنج ساعته جاده سرفاریاب به دهدشت کجابودید واین مردم را نمی دیدید؟ تصفیه خانه آب سرفاریاب چه شد که مردم در حال حاضر دارند آب معدنی مصرف می کنند.
وی ادامه داد: چراطرح آب سرفاریاب راکد است در حالی که هزینه را از مردم دریافت کرده اید ، چرا به مردم پاسخ نمی دهید؟
پژمان با اشاره به اینکه منبع آب سرفاریاب به یک لجن زارتبدیل شده است، چرا جوابگو نمی باشید؟ گفت: وضع درمانگاه سرفاریاب رانمی بینید که هرروزبرای مردم مشکل ایجادمی شود.
امام جمعه سرفاریاب ادامه داد: من بعید نمی دانم اگردید، روزی خورشیدطلوع کرده بگویند به برکت دولت تدبیر وامید هست، اگرباران بارید بگویندبه برکت دولت تدبیر امید است.
وی در پابان گفت: چراسامانه مخابرات واینترنت در سرفاریاب همیشه اوقات خراب هست؟ این به چه معناست ؟ بدانید مردم آگاه و عاقلند و حواسشان جمع است و خبر دارند.
اگر عمل این فرماندار تکرار شود بعید می دانم در پست خود بماند
حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهر لیکک در بخشی از سخنان خود به موضوع اخراج کارگران بهمئی اشاره کرد و گفت : اقدامی در خصوص کارگران شهرستان بهمئی در فاز ۲ پالایشگاه گاز انجام شده است. شخصی که این کار را انجام داده است یک اقدام نادانسته و نادانانه انجام داده است چرا که مخالف مروت و مخالف قانون جمهوری اسلامی بود و امنیت ملی و امنیت این شهرستان را به خطر انداخته است. اگر مردم بهمئی بخواهند اقدام متقابل انجام دهند قطعا ایشان ضرر خواهند کرد و هرچند که ایشان فرمودند که اشتباه کرده اند نمی‌دانستند و عذرشان را می پذیریم اما اگر ایشان مشابه این کار را در حد کمش هم  انجام دهند بعد از اقدامش صد در صد فرماندار نخواهد بود.
 امروز دشمن کار خود را با نیروهای درونی و اندرونی پیش می برد
امام جمعه گچساران ابراز کرد: وقتی که رهبری می‌فرماید از اوضاع فرهنگی نگران هستم و مشاهده می‌کنیم در مقابل برخی‌ها دل دشمنان را با کارهایشان شاد می‌کنند.
وی با اشاره به تحریم‌ها و گفتمان دشمنان افزود: امروز دشمن می‌گوید، بگذارید ببینیم انتخابات ایران چه می‌شود.
حجازی خاطرنشان کرد: متاسفم که بگویم برخی‌ها این گونه در مقابل نظام اسلامی و رهبری ایستاده‌اند که باید به آنها گفت زهی خیال باطل.
وی بیان کرد: مشاهده می‌کنیم امروز دشمن دارد کار خود را به وسیله نیروی درونی و اندرونی‌ها انجام می‌دهد و متاسفانه برخی از کسانی که درد مردم ندارند و حقوق بالا و زمین و پول‌های جانبی دریافت می‌کنند درد مردم را ندارند و نمی‌دانند برخی از مردم ما با یارانه روزگارشان را سپری می‌کنند.
حجازی اذعان کرد: باید به این افراد گفت مردم از شما عاقل‌تر و بابصیرت‌تر هستند و می‌دانند اوضاع چه خبر است.
امام جمعه گچساران افزود: خیلی‌ها شعاری می‌گویند که ما تابع ولایت هستیم اما باید بدانند این شعارها باید به عمل تبدیل شوند.
 
 خطیب موقت جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به مناسبت‌های مختلفی از جمله روز ملی فن‌آوری هسته‌ای اشاره و اظهار کرد: بدعهدی دشمن در برجام  تحریم‌های گوناگون به بهانه‌های مختلف بعد از برجام به ما اثبات کرد که باید تکیه بر درون و اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم و امید به دشمن نداشته باشیم.
نامزد ریاست جمهوری باید قدرت ایستادگی داشته باشد
خطیب موقت جمعه پاتاوه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری به ویژگی‌های فردی، مدیریتی و بین‌المللی گریزی زد و خاطرنشان کرد: در بحث ویژگی فردی، نامزد انتخابات باید دینمدار و دین‌محور باشد و اهل تعهد توکل بر ذات اقدس الهی باشد، همچنین اهل تواضع و فروتنی باشد.
وی در خصوص ویژگی مدیریتی اظهار کرد: نامزد انتخابات باید ولایت‌پذیر و ولایت‌محور و دارای برنامه باشد.
پیمان‌مقدم در بخش پایانی خطبه سیاسی در بحث انتخابات تاکید کرد: کسانی که برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام می‌کنند باید قدرت ایستادگی در مقابل زیاده خواهان  و مستکبران را داشته باشد.
در زمان جنگ اقتصادی به برنامه ها رای دهید
امام جمعه سیسخت در خطبه های نماز جمعه ی این شهر به مسأله قطع رابطه آمریکا با ایران اسلامی در سال 59 پرداخت و افزود: آمریکا از هیچ ظلمی و اجحافی نسبت به ملت ایران دریغ نکرد و رابطه با آمریکا ضرر محض بود چون رابطه چپاولگر و مظلوم بود و آمریکا هیچ وقت ملت ما را به عنوان یک ملت مستقل و دارای کرامت و عزت انسانی نپذیرفت و به دنبال سیاست‌های استکباری و دخالت و غارت منابع کشور و تحقیر ملت ایران بود.
مصباح گفت: تجربه مذاکره برجام ثابت کرد که حتی اگر تمام ذخائر و منابع‌مان را به آمریکا بدهیم باز دست از سر ملت ایران بر نمیدارد و از دشمنی او نمی‌کاهد بنابراین تئوری رابطه با آمریکا حلال مشکلات ما تئوری باطل و خلاف تاریخ است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنا به موضوع انتخابات پیش رو هم پرداخت و انتخابات را تجلی اراده فهم و قضاوت مردم دانست و به مجریان انتخابات توصیه کرد اصل بی‌طرفی رسالت امانت‌داری را رعایت کنید و استفاده از اموال عمومی و بیت‌المال به نفع هر کاندیدا خلاف شرع و ظلم به مردم است.
مصباح در توصیه‌ای انتخاباتی به مردم هم گوشزد کردند که به برنامه‌های کاندیداها توجه کنند چرا که در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی و تحقق شعار و راهبرد نظام در عرصه اقتصاد نیازمند دولت نجات ملی هستیم و دولتی می‌تواند ملت را از این وضعیت نجات دهد که کابینه‌ای جوان، با نشاط و برنامه‌محور و دارای اندیشه و همت انقلابی وجهادی باشد.
انتقادا از بازار ارگ و رقاصی در دیشموک
حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوندی امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته با انتقاد شدید از رقاصی در جشن عروسی و آن هم در دید عموم و بعضا برگزاری جشن در شب های شهادت و حتی ایام فاطمیه به ویژه در دیشموک، اظهار کرد: عده ای با آوردن "ارگ" به جشن عروسی خود و با دعوت از بچه های کوچک آن هم بدون رعایت حجاب به رقص و رقاصی، مردم را از دین گمراه می کنند.
وی با بیان اینکه، با این عروسی ها مردم به گمراهی کشانده می شوند، افزود: کجای دین و کتاب مقدس قران ما این وضعیت آمده که برخی ها رعایت نمی کنند.
امام جمعه دیشموک بیان کرد: شیعه ی  امام علی(ع)این چنین نیست که به رقاصی بپردازد .
حجت الاسلام راوندی اذعان کرد: امام حسین (ع) فرموده اند که یزید با رقص و رقاصی مردم را از دین به گمراهی کشانده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به اینکه، اسلام یزیدی و هم اسلام حسینی(ع) داریم، گفت: این  همه جمعیت دور "ارگ" اسلام یزیدی جمع شده و با رقاصی از دین گمراه می شوند.
حجت الاسلام راوندی تصریح کرد: این ارکستر و ساز و دهلی  که در حال منحرف کردن جامعه  است و در شهر دیشموک هم وجود دارد، همین اسلام یزیدی می باشد که برای گمراه کردن مردم از دین خدا بکار گرفته می شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به اینکه، امام حسین(ع) با رقاصی یزید و آن هم در کاخ خودش و نه در دید عموم؛ به شدت مخالفت داشته چرا که این کار برای گمراهی مردم از دین صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: امام حسین فرمود به همین خاطر بر ضد یزید حرکت کرده و جان اهل بیتم را فدا کردم تا از این کار یزیدی جلو گیری کنیم.
حجت الاسلام راوندی با انتقاد و گلایه شدید از مراسمات عروسی یزدیدگونه، گفت: یقین داشته باشید که چنین کاری را نه دین و نه امام زمان(عج) بلکه خدای متعال هم قبول ندارد و مردم باید از برگزاری جشن عروسی به این سبک و سیاق و با حضور ارگ و ساز و دهل و رقص و رقاصی خودداری کنند.
امام جمعه دیشموک گفت: مسئولان شهر و بخش دیشموک، دستگاههای امنیتی و نیروی انتظامی طوری برخورد کنند که دیگراین ارکسترها در این شهر نباشند.
توجیه گران خباثت های آمریکا ساده لوحان سیاسی اند
امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : :هر کشور و ملتی که به آمریکا اعتماد کرده  ضرر کرده است همچون صدام حسین در عراق توسط آمریکا و قذافی در لیبی توسط نظام سلطه که همین هم به علت اعتماد به آمریکا شکل گرفت.
افشار در بخش دیگری از سخنانش گفت:در زمان مصدق،به خاطر اعتماد به آمریکا در موقع رئیس جمهوری آیزنهاور،مصدق شکست خورد.در مذاکرات هسته ای که مشهور به برجام است علت ضرر و خسارت دیدن این ملت که در جنگ هشت ساله نظام سلطه نتوانستند ضربه بزنند،اعتماد به آمریکا بود.
وی افزود: در مذاکرات هسته ای به جای اینکه قدم به قدم امتیاز بدهیم و امتیاز از آمریکا بگیریم غنی سازی 20درصد را به ۳/۵درصد آوردیم و در قلب هسته ای و راکتور اراک بتن ریختیم اما آمریکا به تعهدات خویش عمل نکرد.
خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد:آمریکا با ماهیت و ذات نظام اسلامی مشکل دارد و با مذاکرات چیزی حل نمی شود و این را باید دولت مردان دقت کنند.
وی افزود: کسانی که بخواهند توجیه گر خباثت های آمریکا در حق ملت ایران باشند،ساده لوح سیاسی هستند.
 افشار در بخش پایاینی سخنانش اضافه کرد:در این 37سالی که با آمریکا قطع ارتباط کردیم،پیشرفت های چشمگیری داشتیم و با وجود تحریم ها و سخت گیری های نظام سلطه در بسیاری از علوم در جهان جزو کشورهای برتر بودیم.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
امام جمعه باید بداند که عزل و نصب فرماندار با امام جمعه نیست بلکه با وزیر کشور است و ایشان نباید اینگونه در کار مسئولین اجرایی مداخله نماید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
امام جمعه زبان گویا ورسای ملت است نه مسول عزل ونصب اما مسولی که تنش ایجاد میکند ونارصایتی بوجود می اورد باید با روشنگری ایشان را از صحنه سیاسی این ملت مطلوم وتحمل گر بیرون کنند ونگذارند خون شهیدان پایمال سود بنظر من امام جمعه در تمام ارکان نطام باید اظهار نظر کند وحرف مردم را بگوید بخصوص حرف منقدین را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار