دادستان قزوین خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بیش از 850 مددجوی زندان مرکزی قزوین در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه، از طریق شعب اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به مرخصی نوروزی اعزام شدند.
کد خبر: ۴۰۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 08 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص شرایط استفاده از تسهیلات مرخصی محکومان در ایام نوروز بیان داشت: به مناسبت فرا رسیدن سال نو و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و هم برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها به ویژه در ایام نوروز در راستای بخشنامه رئیس قوه قضاییه افزون بر هشت هزار و 500 تن از  زندانیان محکوم با رعایت شرایط مقرره و اخذ تأمین مناسب از یک هفته تا یک ماه مرخصی اعطا شده است.

وی افزود: بسیاری از مددجویان از مرخصی‌های اعطایی کمال استفاده و بهره‌برداری را کرده و درصدد رضایت شاکی برآمدند به طوری که شاهد 270 مرخصی منجر به آزادی بودیم و این یکی از برکات مرخصی‌های اعطایی به مددجویان است.

عضو شورای مسؤولان قضایی استان قزوین ادامه داد: آمار مرخصی اعطایی به زندانیان شناور بوده و قطع به یقین رو به افزایش است و تمام این اقدامات با توجه به دوراندیشی و ژرف‌نگری ریاست قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری مددجویان و حمایت از حقوق شهروندی آنان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های اقدامات قضایی دادسرای قزوین است و سعی کرده‌ایم با اجرای دقیق و سریع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره و حضور مستمر قضات در زندان، در اجرای این مهم تلاش کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: به منظور کمک به تحکیم روابط خانوادگی و اجتماعی زندانیان، رفع مشکلات فردی و ضروری، خانوادگی و قضائی و فراهم کردن زمینه بازگشت مجدد به جامعه و همچنین مشارکت فعال در برنامه‌های اصلاحی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی، حرفه‌آموزی و اشتغال، به زندانیان در چهارچوب مواد مربوط به این فصل مرخصی اعطا شد.

صادقی‌نیارکی گفت: چنانچه زندانی در پایان مدت مرخصی به زندان مراجعه نکنند، ضمن اقدام لازم برای دستگیری زندانی و عودت وی به زندان، مراتب را بلافاصله برای رسیدگی به اتهام غیبت از مرخصی مربوط به مقام قضایی اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین اقدامات لازم در خصوص ضبط تأمین مأخوذه بلافاصله انجام و نتایج اقدامات انجام شده جهت درج در پرونده منعکس می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین از عدم اعطای مرخصی به سارقان در ایام نوروز خبر داد و افزود: بر اساس تدابیر اندیشه شده و با نظارت دادستان شهرستان‌های استان، هیچ سارقی تا 15 فروردین به هیچ‌وجه به مرخصی اعزام نشده و این موضوع با حساسیت و دقت پیگیری می‌شود.

صادقی‌نیارکی اضافه کرد: محکومین جرائم سرقت اعم از مسلحانه، عادی و یا کیف‌قاپی، آدم‌ربایی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی و غیره از شمول این مرخصی مستثنی است.

وی خاطرنشان کرد: سایر افراد هم بنا به نظر دادستان یا قضات اجرای احکام  یا رئیس زندان می‌توانند از مرخصی مربوطه استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار