مدیر‌کل کتابخانه‌های مازندران با اشاره به اینکه مرزن‌آباد قدمگاه و خاستگاه علویان است، گفت: ایجاد مرکز پایلوت شیعه‌شناسی در استان می‌تواند مرزن‌آباد را به‌عنوان نماد شیعه و دین اسلام به جوانان بشناساند.
کد خبر: ۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 28 May 2015

به گزارش تابناک، صبح امروز عبدالحسین باقری در جلسه انجمن کتابخانه مرزن‌آباد با اعلام اینکه نهاد کتابخانه‌های مازندران در زمینه خرید کتاب و تامین منابع مالی در زمینه احداث مرکز شیعه‌شناسی در بخش مرزن‌آباد حمایت می‌کند، اظهار کرد: اگر مسئولان ذی‌ربط تمام کتاب‌های شیعه‌شناسی چاپ شده و یا در دست چاپ کشور را شناسایی ‌و به استان ارسال کنند، ما نیز با ارسال قفسه‌های مورد نیاز این مرکز را راه‌اندازی می‌کنیم تا آیندگان ما با تفکر در زمینه چگونگی تشکیل این مرکز با شیعه و اسلام آشنا و مانوس شوند.

وی با اشاره به اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌ها رسالت اصلی نهاد کتابخانه‌های کشور است، افزود: تشکیل این جلسات موجب می‌شود تا با هم‌فکری و هم‌دلی اعضای انجمن راهکارهای مناسبی برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اتخاذ شود.

 مدیر‌کل کتابخانه‌های مازندران تصریح کرد: کتابخانه به‌عنوان یک نهاد فرهنگی علاوه بر اشاعه فرهنگ کتابخوانی می‌تواند بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور را نیز رصد کند تا اعضا بتوانند مشکلات موجود را بررسی کنند و در صورت نیاز به ارائه راهکار بپردازند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای پرکردن اوقات فراغت جوانان با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات تابستان نیز هستیم، خاطر‌نشان کرد: با بخشی‌نگری و تفویض اختیارات به مدیران شهرستانی می‌توان در برنامه‌ریزی اصولی و درست و براساس نیاز و ضرورت هر بخش و منطقه‌ای برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گام برداشت.

باقری از اهدای 2 هزار جلد کتاب به بخش مرزن‌آباد خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح اهدای کتاب در مناطق طرح دریا در سواحل با توجه به گردشگرپذیر بودن بخش مرزن‌آباد نیز کتاب‌هایی را برای استفاده مسافران به این بخش اهدا می‌کنیم.

وی در مورد آب‌گرفتگی دیوار ساختمان کتابخانه مرزن‌آباد نیز تاکید کرد: با توجه به آب‌گرفتگی این ساختمان در روزهای بارانی باید از محل ستاد حوادث استان رایزنی کرده و اعتباراتی را به این بخش اختصاص دهیم تا دیوار حایلی در این قسمت ساخته شده تا از بروز خطرات احتمالی در زمان بروز سیل جلوگیری شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های مازندران در ادامه با اشاره به اینکه این کتابخانه نیاز به نیرویی برای شیفت عصر نیز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برای اینکه کتابخانه شیف عصر در نوبت عصر تعطیل نبوده و اعضا بتوانند از آن استفاده کنند می‌توان در اجرای طرح بسیج یک‌ نیرو را برای شیفت عصر این کتابخانه نیز در نظر گرفت.

وی خاطر‌نشان کرد: برای استخدام نیروی ثابت در کتابخانه بخش مرزن‌آباد نیز باید افراد تحصیلکرده با مدرک کتابداری این منطقه را برای شرکت در آزمون استخدامی تشویق کرد تا بتوانیم با استخدام یک نیروی بومی شیف عصر کتابخانه را نیز فعال کنیم.

باقری بر احداث کتابخانه در روستاهای دارای جمعیت بالا تاکید کرد و متذکر شد: در صورت تامین زمین مناسب ما نیز آمادگی کامل برای ساخت و تجهیز کتابخانه را از محل اعتبارات مختلف داریم.

وی در پایان پرداخت نیم‌درصد شهرداری مرزن‌آباد را برای ساخت کتابخانه روستای پردنگون این بخش مهم خواند و گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این کتابخانه در مجموع به 135‌ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که 50 میلیون آن از محل تملک و دارایی‌های استان در سال‌جاری، 20‌ میلیون از محل نهاد کتابخانه و 20‌ میلیون نیز از محل نیم‌درصد شهرداری مرزن‌آباد تامین می‌شود تا مراحل ساخت خود را آغاز کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار