مسئول ستاد اعتکاف قزوین:
مسئول ستاد اعتکاف شهرستان قزوین گفت: در اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، در مراسم اعتکاف امسال اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه قم حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۴۰۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 10 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف در قزوین و بهره‌مندی از اساتید برجسته اخلاق در این مراسم اظهارداشت: در برنامه اعتکاف امسال از علمای برجسته و اساتید اخلاق حوزه، از جمله آیت‌الله صفایی بوشهری، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله رخ‌شاد و حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی دعوت شده که در مراسم سخنرانی کنند.

مسئول ستاد اعتکاف قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم است، این طرح زمینه ساز رشد و تعالی معتکفین و انس بیشتر با کتاب الهی قرآن خواهد بود.

صفی خانی با اشاره به اهداف اجرای طرح اعتکاف و برنامه های جنبی آن اظهارداشت: آموزش و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، برپایی ایستگاه مطالعه کتاب درحوزه‌ های معرفتی و قرآنی، تلاوت ترتیل روزانه قرآن و همچنین تقویت انس با قرآن و آموزه‌های انسان ‌ساز آن و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی از برنامه های اعتکاف امسال است.

حجت الاسلام صفی خانی یادآورشد: ختم قرآن کریم به صورت دسته جمعی و اختیاری از سوی شرکت‌ کنندگان، تلاوت قرآن در روز آخر مراسم در اعمال ام داوود از دیگر برنامه های گروهی و دسته جمعی شرکت کنندگان در اعتکاف است.

وی بیان کرد:آیین عبادی اعتکاف در شهرستان قزوین در ۸ مسجد در سطح شهر و ۷ مسجد از توابع شهرستان و مساجد دانشگاه امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و لشگر ۱۶ زرهی برگزارخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار