خبرهای کوتاه در استان یزد
کد خبر: ۴۰۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 12 April 2017
به گزارش تابناک یزد،سرگرد علی فاتحی، اظهارکرد: برای اجرای این طرحها بیش از 9 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه این تسهیلات از منابع داخلی بسیج پرداخت می شود افزود: تسهیلات اقتصادی مقاومتی به 14عرصه شامل عرصه های تولید پرورش قارچ، زنبور عسل، آبزیان، شتر مرغ، سایر ماکیان و دام های سبک و سنگین و تسهیلات صنایع تبدیلی به صنایعی ازقبیل خشک کن و پودر کن میوه، بسته بندی، ترشیجات و شوریجات، فراوری لبنیات و دیگر صنایع تبدیلی پرداخت شده است.
فاتحی بابیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به افرادی که دارای گواهینامه مهارت، دفترچه دامداری و مجوزهای لازم هستند، اعطا شده است اضافه کرد: ازسوی اداره فنی وحرفه ای و جهاد کشاورزی کلاس های آموزشی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای متقاضیان برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه بااشاره به نامگذاری امسال و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق طرحهای اقتصاد مقاومتی و اشتغال افزود:ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می گیرد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

****
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان خاتم گفت: با توجه به نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری به سال تولید و اشتغال مهمترین و اساسی ترین هدف انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان در سالجاری تولید و اشتغالزایی است.
ابوالفضل توکلی روز چهارشنبه در جمع اعضای انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خاتم با اشاره به اینکه این انجمن در اولین سالهای تاسیس خود در یکسال گذشته توانسته برای 70 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت شغلی ایجاد کند، افزود: امید داریم تا با تکمیل طرح هایی که در دست اقدام و اجرا است بتوانیم درچند ماهه آینده تعداد بیشتری را وارد بازار کار کنیم.
وی یادآور شد: خوشبختانه این انجمن توانسته است با ورود به عرصه های گوناگون به غیر از کمک به خانواده های زندانیان شهرستان خاتم در بخش های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز فعالیت داشته باشد و با حمایت از تیم های فرهنگی و ورزشی و حمایت از ورزشکاران از ایجاد آسیب های اجتماعی جلو گیری نماید.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم ضمن اشاره به اینکه برخی از خیرین شهرستان تاکنون کمک های خوبی را به انجمن داشته اند تاکید کرد: توسعه، و ،اشتغالزایی و کمک رسانی به افراد نیازمند که مهمترین هدف انجمن است به حمایت و کمک بیشتر خیرین شهرستان نیاز دارد.
همچنین مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خاتم ضمن اشاره به بیان مشکلات انجمن افزود: این انجمن در سالجاری برنامه های مهم فرهنگی و ورزشی را با حمایت تیم های ورزشی آغاز کرده است و امید داریم تا پایان سال بتوانیم در این راستا به اهداف مهمی که پیش رو داریم دست یابیم.
اکبر رسولی افزود: اشتغالزایی مهمترین هدفی است که انجمن سرلوحه کار خود قرار داده است و با برنامه های پیش رو امید داریم تا در ماه های آینده بتوانیم افراد بیشتری را وارد بازار کار کنیم.
انجمن حمایت از زندانیان خاتم با گذشت دو سال از تاسیس خود توانسته است ضمن حمایت از 37 خانواده زندانی با اجرای طرح هایی برای 70 نفر اشتتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود آورد.
خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 ککیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری**
****
رئیس اداره ثبت و احوال اردکان گفت: در سال گذشته تعداد 2هزار و پنج واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال 94 تقریبا نیم درصد رشد داشته است.
جمال موتاب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد هزار و 74 نوزاد پسر و 931 نوزاد آن دختر بوده است.
وی اضافه کرد: بنابراین نسبت جنسیتی ولادت در اردکان 115 می باشد بدین معنا که به ازای هر 100 نوزاد دختر 115 نوزاد پسر در شهرستان اردکان متولد شده اند، این نسبت بالاترین در سطح استان می باشد.
این مسئول با بیان اینکه 3 نوزاد متولد شده مربوط به مادرانی است که در گروه سنی کمتر از 15 سال قرار داشته اند تصریح کرد: بیشترین فراوانی نوزادان متولد شده با تعداد 631 نوزاد مربوط به مادرانی است که در گروه سنی 25 تا 29 سال بوده اند. همچنین در گروه سنی مادران بالای 50 سال نیز 6 نوزاد در شهرستان اردکان متولد شده اند.
موتاب اظهار کرد: در این مدت 23 مورد دوقلوزائی و یک مورد سه قلوزائی هم در اردکان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی نام های انتخاب شده شهرستان اردکان به ترتیب در گروه پسران نام ابوالفضل با 66 بار انتخاب بوده است چهار نام بعدی به ترتیب امیرعلی با 51 ، امیرحسین50، محمد45 و حسین 34 بار می باشد گفت: در گروه دختران نام فاطمه با 113 بار و با فاصله زیاد با نام بعدی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است، چهار نام برتر بعدی به ترتیب زینب با 56 بار انتخاب ، زهرا 47، نازنین زهرا 26 و فاطمه زهرا 24 بار انتخاب شده اند.
رئیس اداره ثبت و احوال اردکان افزود: در سال 95 تعداد 299 واقعه فوت در شهرستان اردکان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال 94 تقریبا 3.3 درصد کاهش نشان می دهد.
موتاب ادامه داد: از این تعداد 164 واقعه مربوط به مردان و 135 فوت مربوط به زنان بوده است بنابراین نسبت جنسی وفات در شهرستان اردکان121 می باشد بدین معنا که به ازای هر 100 زن 121 مرد در شهرستان اردکان فوت نموده اند.
وی با بیان اینکه 6 واقعه فوت ثبت شده مربوط به گروه سنی کمتر از یک سال و 3 مورد نیز مربوط به گروه سنی 1 تا 4 سال بوده است اظهار کرد: بیشترین فراوانی با 170 واقعه مربوط به فوت کسانی بوده که در گروه سنی 75 سال و بیشتر قرار داشته اند
موتاب تصریح کرد: در سال 95 تعداد 624 واقعه ازدواج در شهرستان اردکان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال قبل از آن 10.5 درصد کاهش نشان می دهد .
وی گفت: تعداد طلاق ثبت شده در شهرستان اردکان 55 واقعه بوده که در مقایسه با سال 94 تقریبا 7.8 درصد رشد نشان می دهد.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار