کد خبر: ۴۰۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 15 April 2017
به گزارش تابناک یزد، مستند «شاه جهان» در جلسه‌اي با حضور «حسن نقاشي» فیلم‌ساز اين مستند در يزد نمایش، نقد و بررسی شد.

 مستند «شاه جهان»، روایتی از «پرویز شاه‌‌جهان» تاجر یزدی و از مؤسسین تجارتخانه‌های زنجیره‌ای جهانیان و از پایه‌گذاران بانک ملی ایران است.

این فیلم نگاه نوینی به تاریخ مشروطه دارد و به بررسی نقش «پرویز شاهجهان» در انقلاب مشروطه ایران و فعالیت‌هایی که برای قیام مشروطه‌خواهی ایران انجام داده است، می‌پردازد .

این اثر در شانزدهمین جشن مستند سیمای ایران موفق به دریافت سه تندیس بهترین مستند نیمه بلند، کارگردانی و بهترین پژوهش شد، همچنین در جشنواره سینما حقیقت سال ۱۳۹۲ جایزه بهترین مستند تاریخی را از آن خود كرد.

در جلسه نقد اين فيلم كه به همت موسسه فرهنگی هنری شهر هنر و رسانه پرواز و در ادامه سلسه نشست‌های هنری «پرواز بر بلندای نقد» با حضور «حسن نقاشی» فیلمساز، «احمد صراف» مستندساز و «حامد بقائیان» فعال سینمایی استان و جمعی از هنرمندان و علاقمندان حوزه فیلم و سینما برگزار شد، «رضا امیرخانی» پیشکسوت تئاتر و نمایش یزد پس از نمايش فيلم با اشاره به برجستگی‌ها و نقاط قوت فیلم و تمجید از آن، به چند نکته ساختاری در مورد اثر اشاره كرد و گفت: در برخی از موضوعات مورد اشاره در فیلم قابلیت ارائه هیجان بیشتر و به چالش کشیدن بیشتر مخاطب وجود داشت و می‌توانست به روایت داستان فیلم کمک شایانی كند.

دکتر «میرحسینی» تاریخ شناس و باستان پژوه نيز در اين نشست نقد با تقدیر از اين اثر، به چند نکته تاریخی در مورد اشخاص نامبرده در فیلم و سوابق آنها اشاره كرد که می‌توانست به نحو شایسته‌تری در فیلم معرفی شوند .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار