به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه اظهار داشت: در راستای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد شهرستان خوی تاکنون چهار جلسه در این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت سمن ها در دولت تدبیر و امید گفت: در حال حاضر حدود 309 سمن در استان فعال هستند و تعداد 15 هزار نفر در حوزه سمن ها در استان فعالیت می کنند.

عطاپور اضافه کرد: دولت یازدهم پیگیر حقوق شهروندی است و سازمان های مردم نهاد در جامعه مدنی باید حقوق مردم را به گوش مسئولان برسانند، لذا سازمان های مردم نهاد موتور محرکه توسعه اجتماعی بوده و در تعامل با دولت عمل می کنند نه تقابل دولت .

محمدی ایروانلو سرپرست فرمانداری خوی هم در این جلسه گفت: سال گذشته 40 سازمان مردم نهاد در این شهرستان درخواست مجوز فعالیت کرده بودند که از این تعداد، 34 سازمان مردم نهاد مجوز گرفته و صدور 6 مجوز نیز در حال بررسی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید همت خود را به تقویت سازمان های مردم نهاد و توسعه آنها قرار داده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به نقش دهی برای مردم در امر حکومت داری اعتقاد دارد و بر این اساس نهادهای جامعه مدنی و سازمان های مردم نهاد و احزاب در این دولت نقش دوباره یافته و شکوفا شده اند.

عزیز حسنی مشاور سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست برجام را یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: لغو ترحیم های سنگین و کاهش نرخ تورم از 44 درصد به هشت درصد از جمله آثار این امر بود.

وی به آثار زیان بار دولت قبل در حوزه اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: دولت قبل که پر درآمدترین دولت در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تبدیل به بدهکارترین دولت شد و دولت دکتر روحانی نیز کشور را با 70 هزار میلیارد ریال بدهی تحویل گرفت ولی با مدیریت اقتصاد باعث کاهش 25 درصدی واردات و افزایش 40 درصدی صادرات شد.

شهلا تاجفر مدیرکل امورزنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز به فعالیت های حوزه زنان در دولت تدبیر و امید در کشور و استان پرداخت و گفت: ارتقای سلامت زنان و خانواده، ارتقای مهارت های اقتصادی و توانمندسازی زنان، تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی زنان استان، کاهش آمار آسیب های اجتماعی و پیگیری الحاق بیمه زنان و مشارکت در کنوانسیون لایحه کودک از جمله اقدامات مهم انجام یافته در حوزه زنان است .

دکتر خزائی مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور جوانان نیز در این نشست، جمعیت 30 درصدی جوان استان را بعنوان موتور محرک توسعه سیاسی و اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: آنچه آینده را می سازد حضور پرشور و مشارکت اجتماعی جوانان است، مشکل حوزه جوانان مشارکت کم جوانان در صحنه های مختلف است که عواملی مسبب این مشارکت ضعیف است که باعث سر خوردگی جوانان می شود و هدف دولت یازدهم ورود بنیادی به حوزه جوانان از طریق شورای عالی جوانان و ستادهای ساماندهی امور جوانان است.