کد خبر: ۴۱۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 06 May 2017
به گزارش تابناک یزد،رییس اتحادیه‌ی عكاسان و فيلمبرداران استان یزد با اشاره به فعالیت بيش از 200 واحد عکاسی در یزد، يكي از علل مهم ركود در اين صنف را ايجاد آتليه‌هاي عكاسي در دفاتر پیشخوان دولت ذكر كرد.

«محمدعلی کرامتی» با بيان اين كه اين اقدام برخلاف قانون نظام صنفي است، در اين رابطه تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر اين كه پيشرفت تکنولوژی به ويژه در حوزه تلفن‎‎هاي همراه تاثير زيادي در ايجاد ركود کسب و کار عکاسان داشته است، از دو سال پيش نيز براساس طرحي، تهيه عکس پرسنلي برای صدور کارت ملی نيز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد كه نه تنها نارضايتي مردمي به دنبال کیفیت پایین عكس‌ها را به دنبال داشته بلكه منجر ركود در اين صنف و بیکاري برخي از فعالان اين حوزه شده است.

وي تعداد عكاس‌هاي داراي پروانه‌ در يزد را بیش از 200 واحد ذكر كرد و گفت: البته برخي از اين افراد به دليل ركود در اين بخش به سراغ ديگر مشاغل رفته‎‎اند و به صورت دائمي در اين حوزه فعاليت ندارند بلكه ساعاتي از روز را به امر عكاسي مبادرت دارند.

کرامتی به فعاليت غيرقانوني برخي آتلیه‌های عكاسي نيز اشاره كرد و گفت: با واحدهاي فاقد پروانه يا آنهايي كه اقدام به تهيه عكس‎‎هايي خارج از عرف و شئونات اسلامي مي‎‎كنند، با شناسايي متخلفان، برخورد قانوني مي‌شود و واحدهاي مذكور نيز پلمپ خواهند شد.

اين مسئول در پايان با بيان اين كه واحدهاي مجاز عكاسي و فيلمبرداري داراي پروانه كسب و كارت شناسايي هستند، از عموم شهروندان خواست تا در هنگام مراجعه به اين واحدها و مراكز حتماً پروانه و كارت فعاليت آنها را احراز كنند تا از هر گونه سوء استفاده و اتفاقات ناخوشايند بعدي جلوگيري شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار