کد خبر: ۴۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 10 May 2017

به گزارش تابناک یزد،دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به دنبال ابهامات عنوان شده در برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها درباره نحوه ارایه خدمات درمانی در نمازخانه پردیس خوابگاهی ۲ دانشگاه یزد در حادثه مسمومیت دانشجویان، با صدور اطلاعیه‌ای توضیحات لازم را در این مورد ارایه کرد .

 در این اطلاعیه آمده است؛ «در خصوص علامت سوال و وجود ابهام در مورد انجام اقدامات درمانی در نمازخانه دانشگاه در حادثه مسمومیت دانشجویان دانشگاه یزد به اطلاع می رساند که پست امدادی  A.M.P از اقدامات تریاژ و دسته‌بندی بیماران در مواقع بحرانی است.

با توجه به آن که در حوادث با مصدومین انبوه، تعداد مصدومین بیشتر از ظرفیت آمبولانس‌ها برای انتقال آن‌هاست و یا مراکز درمانی امکان پذیرش همه مصدومین در ساعات اولیه را ندارند، زمان رسیدن مصدومین به مراکز تخصصی درمانی طولانی خواهد شد لذا جهت انجام اقدامات درمانی نجات‌بخش حیاتی لازم است منطقه‌ی درمان در نزدیکی محل حادثه برپا شود. »

در ادامه این اطلاعیه نیز با اشاره به این که منطقه A. M.P می‌تواند با استفاده از چادر یا هر سازه مناسب دیگر و یا ظرفیت‌های محلی بر پا شود، عنوان شده است؛ «در صورتی که زمان کافی برای اعزام سازه یا برپایی آن وجود نداشته باشد، با توجه به وضعیت جوی منطقه یک یا چند آمبولانس در کنار هم قرار گرفته، با استفاده از لوازم موجود در آمبولانس‌ها و با کمک تکنیسین‌های آنها، منطقه‌ی درمان برقرار می‌شود.»

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار