رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از نیمه خرداد در خراسان جنوبی آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 31 May 2017
سید علی‌اکبر محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 15 هزار کودک بدو ورود به دبستان در نوبت سنجش سلامت قرار دارند که  در 14 پایگاه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان بررسی می‌شوند.

وی از سنجش 3 هزار کودک پیش دبستانی در طول سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی به صورت آزمایشی و اختیاری بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان جنوبی بابیان اینکه دانش آموزان عشایری به صورت رایگان سنجش می‌شوند افزود: در این طرح بینایی، شنوایی، گفتاری، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن و معاینات پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پرشکی سنجش می‌شود.

محمدی پیش بینی کرد: بیش از 90 درصد نوآموزان در این مرحله مجوز ثبت نام در مدارس عادی را کسب کنند و حدود 10 درصد نوآموزان بنا به ضرورت برای بررسی دقیق‌تر به مراکز تخصصی معرفی ‌شوند.

وی تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه، بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اعلام کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای ورود کلاس اولی‌ها به مدرسه، دریافت گواهی سنجش سلامت الزامی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار