کد خبر: ۴۳۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 03 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیر توزیع برق شهرستان  ابرکوه گفت‌: این شهرستان یکی مناطق مهم کشاورزی استان یزد است و در این زمینه  ۷۵ درصد انرژی برق در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

ابوالفضل اکرمی اظهار داشت: مشترکین  برق  شهرستان ابرکوه  از سه پست توزیع با قدرت منصوبه  90 مگاولت آمپر تغذیه می‌شود و از این نظر دارای زیر ساخت مناسبی جهت تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی هستیم  و در واقع سرمایه‌گذاری  برق در این شهرستان همسو با کشاورزی و صنعت است.

وی افزود: برای کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق‌رسانی و ارتقای پایداری شبکه‌ها، کاهش خاموشی‌ها سال  گذشته بیش از 18 میلیارد ریال صرف بهینه‌سازی شبکه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شده است.

اکرمی  ایجاد هشت هزار متر شبکه فشار متوسط و هفت هزار متر شبکه فشار ضعیف ونصب 38 دستگاه ترانسفورماتور 50 و 100 کیلو ولت آمپر پست هوایی در نقاط مختلف شهری و روستایی را از جمله اقدامات توسعه شبکه توزیع برق این شهرستان در سال گذشته دانست که برای آن دوازده میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه تصریح کرد: با فعالیت‌های انجام شده 40 درصد از قطعی‌های برق نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه با توجه به اوج پیک مصرف برق خاطرنشان کرد‌: کشاورزانی ابرکوهی که 4 ساعت در زمان اوج مصرف شبانه روز چاه‌های کشاورزی را خاموش کنند از 20 ساعت برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.

اکرمی  با بیان اینکه  این طرح بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو از ساعت 12 تا 16 عصر است، افزود: این طرح از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور امسال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از 834 حلقه چاه آب کشاورزی در شهرستان ابرکوه 800 حلقه آن به شبک برق متصل است، افزود: کشاورزان برای اجرای این طرح برای تکمیل تفاهم‌نامه همکاری به مدیریت توزیع برق شهرستان ابرکوه و اداره برق بخش بهمن مراجعه کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار