کد خبر: ۴۳۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 06 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر اداره توزیع برق ابرکوه گفت: بیش از18 میلیاردریال طی یکسال گذشته صرف بهینه سازی شبکه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شده است.
ابوالفضل اکرمی  اظهار کرد: این میزان بودجه برای کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق رسانی ، ارتقای پایداری شبکه ها، کاهش خاموشی ها هزینه شده است .
وی افزود:8 هزارمتر شبکه فشار متوسط و 7 هزارمتر شبکه فشار ضعیف ، 38 دستگاه ترانسفورماتور 50 و 100کیلو ولت آمپر پست هوایی در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان ایجاد و نصب شده است که برای این طرحها دوازده میلیارد ریال هزینه شده است .
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه تصریح کرد: با فعالیت های انجام شده 40درصد از قطعی های برق نسبت به سال قبل کاهش یافته است .
اکرمی با بیان اینکه ابرکوه قطب مهم کشاورزی استان یزد است افزود: 75درصد انرژی برق در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
این مسئول ادامه داد: مشترکان برق شهرستان از سه پست توزیع با قدرت منصوبه 90 مگاولت آمپر تغذیه می شود و زیر ساخت های مناسبی برای تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی فراهم شده است.
وی بدهی مشترکان برق دراین شهرستان را بیش از 20میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در صورت پرداخت بموقع قبوض برق توسط مشترکان ، این اداره می تواند به توسعه صنعت برق این شهرستان تسریع ببخشد.
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه از 20 ساعت برق رایگان برای کشاورزان خبرداد و تصریح کرد: کشاورزانی که چهار ساعت چاههای کشاورزی از ساعت 12تا 16 عصر خاموش کنند از 20 ساعت برق رایگان بهره مند خواهند شد.
اکرمی اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت نیرو این طرح از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور امسال اجرا خواهد شد و از کشاورزان درخواست می شود برای تکمیل تفاهم نامه همکاری به مدیریت توزیع برق ابرکوه و اداره برق بخش بهمن مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان در کاهش خاموشی در زمان اوج مصرف فصل گرما نقش مهمی داشته باشد.
اکرمی خاطرنشان کرد : از 834 حلقه چاه آب کشاورزی در شهرستان ابرکوه 800 حلقه آن به شبکه برق متصل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار