مدیر کل ورزش و جوانان لرستان از شرکت ۳۷۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت سال گذشته این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 13 June 2017
علی یاور عزیزپور مدیر کل ورزش و جوانان لرستان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با رسالت ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار داشت: رسالت اداره کل ورزش و جوانان به دو نحو بوده، که یکی از حیث اینکه اداره کل ورزش و جوانان با دامنه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال عمدتاً در ارتباط است و از جهتی چون بخشی از اوقات فراغت این افراد با ورزش پر می‌شود متولی آن دستگاه ورزش و جوانان است.

وی تصریح کرد: در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان حدود ۲۲ دستگاه فعالیت‌های متنوعی اعم از آموزشی، هنری، اعتقادی و ورزشی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دارند، با این وجود این دستگاه‌ها بخشی از ظرفیت خود را برای اوقات فراغت به کار می‌گیرند اما باید گفت که اداره کل ورزش و جوانان تمام ظرفیت و توان خود را در برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به کار گرفته است.

وی با اشاره به شعار سال ۹۶ افزود: با توجه به منویات رهبری و نام‌گذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌توان گفت که محور تولید و اشتغال، نیروی انسانی با نشاط و با انگیزه است و اداره ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به برای داشتن جامعه‌ای شاداب و با امید به کار گرفته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: جذابیت بالای ورزش، وجود تحرک و پویایی بالا در این حوزه و علاقه‌مندی خانواده‌ها برای حضور فرزندان در رشته‌های ورزشی سبب شده که اداره ورزش و جوانان هرساله با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای تمام لحظات نوجوانان و جوانان و به طور خاص ایام تابستان تدارکات ویژه‌ای در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال تعرفه‌ها و هزینه حضور در مراکز ورزشی به مقدار ناچیزی افزایش یافته است گفت: تعرفه‌ها به گونه بازدارنده‌ای نیست که فرد تنها به برای نداشتن وسع مالی نتواند در این مراکز حضور پیدا کند، همچنین در ایام تابستان به مراکز تحت کنترل اداره ورزش و جوانان تأکید شده که به هیچ عنوان شهریه‌ها را افزایش ندهند تا افراد بتوانند از مراکز ورزشی استفاده نمایند.

عزیز پور با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز دولتی و ۴۰۰ مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۷۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کردند که به ترتیب اداره ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش و اداره ارشاد اسلامی حائز رتبه‌های اول تا سوم در خصوص جذب مخاطب داشته‌اند.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش در سطح استان دارای ۴۶ هیئت استانی و ۵۴۱ هیئت شهرستانی و روستایی است که در طول سال به نوجوانان و جوانان خدمت‌رسانی می‌کنند و اوج این خدمات در تابستان‌ها و در برای غنی کردن اوقات فراغت است.

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان عنوان کرد: تیم‌های نظارتی و بازرسی به شکل ویژه‌تری در تابستان بر اخذ تعرفه‌ها، شرایط بهداشتی، حضور و یا عدم حضور مربی، ارائه کارت بیمه به ورزشکار و وجود مواد نیروزای غیرمجازی که چه بسا در بعضی از مکان‌های وزشی که با روح ورزش منافات دارد کنترل دارد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان درخصوص برنامه‌های اوقات فراغت در سال ۹۶ گفت: برگزاری همایش‌های خانوادگی، گلگشت‌های کوهنوردی گونه، همایش‌های دوچرخه‌سواری، برگزاری بازی‌های بومی و محله‌ای از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌اند.

عزیز پور غربالگری را یکی دیگر از رسالت‌های اداره ورزش و جوانان خواند و افزود: اوقات فراغت فرصتی فراخوان گونه است که عموماً افراد بر اساس سلیقه در رشته ورزشی مورد علاقه شرکت می‌کنند، پس از پایان دوره‌های آموزشی بر اساس برنامه ابلاغی به واحدها و تعیین شاخصه‌هایی استعدادهای هر رشته مشخص و به سازمان معرفی و حمایت خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار