کد خبر: ۴۴۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 June 2017

به گزارش «تابناک یزد» مدیرکل راه آهن استان یزد گفت : هم اکنون سالانه 60 میلیون تن بار در محدوده راه آهن استان جابجا میشود و علاوه بر آن بیش از 15 میلیون تن بار نیز از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور حمل میشود .

  داودی افزود: در حال حاضر روزانه 530 دستگاه واگن در ایستگاههای چادرملو و بافق در استان یزد به مقاصد مختلف کشور بارگیری میشود .

  مدیرکل راه اهن استان یزدخاطرنشان کرد:  حجم بار حمل شده در محدوده ریلی استان یزد 33 درصد مجمع بار ریلی کشور را شامل میشود .

مدیرکل راه اهن استان همچنین به اجرای بزرگترین طرح راه آهن کشور در استان یزد اشاره کرد و گفت :طرح دوخطه راه آهن بافق زرین شهر از مهمترین طرحهای ریلی در دست اجرا راه آهن است که با 75 درصد پیشرفت کار در حال اجراست .

 وی گفت : با بهره برداری از مرحله اول این طرح تا پایان امسال میزان حمل بار و مسافر تا 25 درصد و با بهره برداری کامل ان این میزان  تا 50 درصد افزایش خواهد یافت .

وی گفت امسال پیش بینی شده است میزان حمل بار ترانزیتی در استان تا 70 میلیون تن و میزان بار از میدا استان با افزایش 25 درصدی  تا 20 میلیون تن افزایش یابد .

مدیرکل راه آهن استان یزد افزود : ایستگاه راه آهن بافق بعنوان پنج راه ریلی کشور و نقطه اتصال راه آهن شمال جنوب و شرق به جنوب یکی از مهمترین ایستگاههای حمل بار و سیر قطارهای باری در کشور محسوب میشود .

وی گفت در حال حاضر در استان یزد روزانه 50 هزارتن در ایستگاههای ریلی استان یزد بارگیری میشود که این میزان تا 70 هزارتن نیز قابل افزایش است .

 کنسانتره آهن ، گاز، سنگ آهن، سوخت مازوت و بار های ترانزیتی از جمله محموله های ناوگان ریلی کشور در محدوده استان یزد به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار