کد خبر: ۴۴۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 20 June 2017
به گزارش «تابناک یزد» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از حمايت اين نهاد از 487 دانش‌آموز و دانشجوی نخبه در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری، قرآنی خبر داد.
 «محمدحسین جمالپور» در اين رابطه تصريح كرد: 471 دانش‌آموز نخبه شامل 239 نفر دختر و 232 نفر پسر و همچنین 16 دانشجوی نخبه شامل 14 نفر دختر و دو نفر پسر از خدمات حمایتی و فرهنگی کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند که از این تعداد 62 درصد ساکن شهر و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند .

وی افزود:  دو نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت حائز رتبه اول کنکور، یک نفر رتبه دوم کنکور و یک نفر رتبه 12 کنکور و یک نفر نیز دارای رتبه 40 کنکور هستند و مقاله چهار دانشجو نيز در ISI به ثبت رسیده و مولف کتاب هستند .

معاون کمیته امداد استان خاطرنشان كرد: سال گذشته بیش از 21 میلیارد و 634 میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان و مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های تامین پوشاک، لوازم‌التحریر، ایاب و ذهاب، کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان، کلاس‌های آمادگی کنکور و راهیابی به دانشگاه، هزینه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان، برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده، برگزاری اردوهای زیارتی، تربیتی و آموزشی، خدمات راهنمایی و مشاوره تخصصی و ارائه خدمات در کانون‌های فرهنگی هزینه شده است .

وی در مورد میزان هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی در هر بخش نيز گفت: بیش از سه میلیارد ریال در زمینه پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت، حدود هفت میلیارد ریال برای پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان، پنج میلیارد و 765 میلیون ریال برای برگزاری اردوهای زیارتی، تربیتی و آموزشی، حدود دو میلیارد ریال برای ارائه خدمات آموزش خانواده به مددجویان، بیش از سه میلیارد ریال در جهت ارائه خدمات فرهنگی در کانو‌نهای فرهنگی و تربیتی و بیش از 661 میلیون ریال نیز برای راهنمایی و مشاوره تخصصی مددجویان تحت حمایت هزینه شد .

جمال‌پور با اشاره به آمار دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت، اظهار کرد: هم‌اکنون سه هزار و 513 دانش‌آموز که 52 درصد از آنان دختر و مابقی پسر هستند، از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

وي ادامه داد: 50 درصد اين دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، 27 درصد متوسطه اول و 23 درصد در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند.

وي همچنين يادآور شد: 951 دانشجو(521 نفر بومی و 430 نفر غیربومی) شامل 569 دختر و 382 پسر تحت حمایت كميته امداد استان قرار دارند که 185 نفر از آنان در مقطع کاردانی، 605 نفر کارشناسی، 115 نفر کارشناسی ارشد، هفت نفر دکتری و 39 نفر در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند .

جمالپور خاطرنشان كرد: 262 دانشجوی تحت حمایت در دانشگاه‌های دولتی روزانه، 53 نفر دانشگاه دولتی شبانه، 207 دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه ای روزانه و شبانه، 76 دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، 167نفر در دانشگاه‌های پیام نور، 51 نفر در دانشگاه علمی و کاربردی، 96 دانشجو در مراکز غیرانتفاعی و 39 نفر نیز در حوزه‌های علمیه به فراگیری علوم مختلف مشغول هستند، 908 دانشجو نيز مجرد و 43 دانشجو متاهل هستند .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار