دانشگاه امام جواد یزد به عضویت اتحادیه بین المللی دانشگاههای جهان IAU پذیرفته شد.
کد خبر: ۴۴۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 20 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ دکتر وحدت ریاست دانشگاه امام جواد یزد ضمن اعلام خبر عضویت این دانشگاه در اتحادیه بین المللی دانشگاههای جهان IAU به عنوان تنها دانشگاه غیرانتفاعی کشور که به عضویت این نهاد پذیرفته شده است اظهار داشت: پس از دانشگاههای مطرح کشور از جمله دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، علم و صنعت، امیرکبیر، اصفهان و .... ، دانشگاه امام جواد بیست و دومین دانشگاه کشور و اولین دانشگاه غیرانتفاعی ایران است که پس از ارزیابی و اعتبار سنجی های صورت گرفته به عضویت این اتحادیه بین المللی پذیرفته شده است.
وی افزود: گامهای بلندی در راستای بین المللی شدن دانشگاه امام جواد برنامه ریزی شده است تا زمینه ادامه تحصیل دانش آموختگان این دانشگاه در دانشگاههای معتبر جهان فراهم گردد. خبرهایی از افتخارات و دستاوردهای جدید این دانشگاه در این زمینه به زودی به جامعه دانشگاهی استان اعلام خواهد شد.

دکتر وحدت در معرفی اتحادیه بین المللی دانشگاههای جهان IAU اظهار داشت: این اتحادیه سازمانی است که بیش از 637 دانشگاه معتبر از 130 کشور جهان را جهت تبادل نظر در موضوعات مختلف آموزش عالی و ارائه شیوه های نوین و کاربردی در سطح دانشگاهها گردهم آورده است.
ریاست دانشگاه امام جواد هدف این اتحادیه را ایجاد یک مرکز همکاری در سطح بین المللی میان دانشگاهها برشمرد و خاطر نشان کرد: اتحادیه بین المللی دانشگاههای جهان وابسته به یونسکو بوده و مقر اصلی آن در پاریس می باشد.

وی گسترش ارتباطات بین المللی را از اهداف دانشگاه امام جواد برشمرد و ابراز امیدواری کرد که توسعه ارتباطات بین المللی بتواند موجب ارتقاء سطح آموزشی این دانشگاه و تربیت دانشجویانی خلاق و کارآفرین شود.

لازم بذکر است دانشگاه امام جواد یکی از دانشگاههای غیرانتفاعی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با 54 کد رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی با بیش از 2000 نفر دانشجو در استان یزد در حال فعالیت می­باشد.
    
13:20:17 - 1396/03/30
    
-
    
استان یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار