رئیس دادگستری بروجرد گفت: طبق آمار‌ها از 100 تا طلاق توافقی تنها 2 زوج منصرف می‌شوند که آنها هم بعد از چند ماه دوباره مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 26 June 2017


حمیدرضا بوالحسنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد، اظهارکرد: متاسفانه مشاروه قبل از ازدواج ضعیف است و تنها یک کلاس 2 ساعته برای زوجین برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال‌که مهمترین مشاوره قبل از ازدواج است اما بعد از اختلافات زوجین، مشاروه‌های طلاق برگزار می‌شود .

رئیس دادگستری بروجرد تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته 42 هزار و 188 پرونده وارد دستگاه قضا شده که از این تعداد 40 هزار و 200 پرونده مختومه شده‌اند و ورودی پرونده در دادسرا 1360 تا بوده که1340 تا مختومه شده‌اند.

بوالحسنی اضافه کرد: ورودی پرونده شورای حل اختلاف 12 هزار و 791 عدد بوده که 12 هزار و 265 تا مختومه شده‌اند.

وی بیان کرد: در یک‌سال گذشته2712 مورد ازدواج صورت گرفته که از این 792 مورد به طلاق منجر شده و طبق آمار‌ها از 100 تا طلاق توافقی تنها 2 زوج منصرف می‌شوند که آنها هم بعد از چند ماه دوباره مراجعه می‌کنند.

رئیس دادگستری بروجرد ادامه داد: طلاق‌هایی که قبل از عروسی باشد و یا زوجین فرزند نداشته باشند سریع‌تر صورت می‌گیرد که در این راستا قرار است دادگاه خانوادگی اختصاصی در بروجرد افتتاح شود .

بوالحسنی افزود: فرهنگ معاملات باید در دستور کار قرار گیرد چراکه 60 درصد پرونده‌های دادگستری مربوط به اموالی است که با سند رسمی نقل و انتقال پیدا نکرده و با قولنامه این کار انجام شده است .

وی اظهارکرد: 50 درصد زندانیان در زندان بروجرد جرائم مواد مخدر و 48 درصد زندانیان مالی و اموال غیر منقول و 2 درصد نیز سایر جرائم است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار