به نظر می رسد مسئولین استانی در این زمینه کم کاری می کنند و چندان با مدیریت کلان کشوری در ارتباط نیستند! در حالی که اعضای هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق مصوبه ای داشته اند اما نامی از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در لیست اعلام شده نبود.
کد خبر: ۴۴۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 29 June 2017
مدیریت مصرف انرژی یکی از راه های اساسی و مورد پذیرش برای کاهش مصرف است که به صور محتلف صورت می گیرد . ادارات دولتی با توجه به شرایط خاص کاری یکی از گروه های پر مصرف است که اگر مسئولین بتوانند تنها ساعاتی از طول روز را به مدیریت صحیح مصرف انرژی خود اختصاص دهند حجم زیادی از مصرف را کاهش و فشار بر گرده ی شبکه توزیع را پایین بیاورند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از آن جا که این استان دارای دو منطقه ی گرمسیری و سردسیری است ، قاعدتا باید قوانین مختلف را در زمینه مدیریت مصرف انرژی در ادارات به اجرا بگذارد.
مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در مصوبه جدید تغییر ساعات کار ادارات 9 استان نبود!
به نظر می رسد مسئولین استانی در این زمینه کم کاری می کنند و چندان با مدیریت کلان کشوری در ارتباط نیستند! در حالی که  اعضای هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، با جابجایی ساعات کار به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کردند اما نامی از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در لیست اعلام شده، نبود.
وضعیت دمای هوای در برخی ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
به موجب این تصمیم، دولت به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز در شهرهایی از استان های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اختیار داد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به ساعت 30 :6 صبح تا 30 :13 تغییر دهند.
حال کافی است شما سری به پایگاه اطلاع رسانی اداره هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بزنید تا ببینید در ایستگاه های هواشناسی گچساران،امامزاده جعفر ، لیکک و حتی دهدشت معمولا دماهایی معمولا بالای 45 درجه را نشان می دهند! حال این سئوال مطرح می شود که چرا با وجود شفافیت مصوبه در خصوص شاخص دما برای قرار گرفتن در ذیل چنین مصوبه ای، نامی از مناطق گرمسیری استان خصوصا شهرستان های نامبرده وجود ندارد؟
لازم به توضیح است که مرجع و منبع استعلام برای تشخیص شرایط مذکور ، معمولا اداره ی هواشناسی است که متاسفانه تاکنون مواردی که به این اداره هواشناسی ارجاع شده دارای نتیجه ی ملموسی نبوده یا اینکه در اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده اند!
توپ تغییر تعرفه برق مناطق گرمسیری در زمین هواشناسی
سال گذشته هم عدل هاشمی پور در خصوص تغییر در گروه برخی مناطق گرمسیری استان ، قول داده بود که پیگیر موضوع باشد اما پس از گذشت مدت ها و به نتیجه نرسیدن موضوع ، خبرنگار تابناک از عدل هاشمی سئوال و پیگیر موضوع شد که وی گفت : ما کار را پیش برده ایم و الان اداره هواشناسی است که باید گزارشات خود را به مقامات بالاتر بفرستد تا نتیجه ی آن مشخص شود. 
بنابر این گزارش تاکنون سرانجام این موضوع از طرف اداره هواشناسی اعلام نشده یا اینکه پیگیری نشده و یا اطلاع رسانی نشده است.
لازم به توضیح است آنچه که در این گزارش آمده است تحلیل خبرنگار تابناک بر اساس بررسی خبرها و گزارشات موجود است و این حق برای اداره هواشناس در این سایت خبری تحلیلی برای ارائه توضیحات ، نقد و یا رد گزارش محفوظ می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار