رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام مزارعی : پرونده جرایم مهم از جمله قتل را در بازه زمانی کمتر از دو ماه در استان رسیدگی می کنیم و این تلاش افتخارآمیزی است که باید از همه همکاران قضایی استان تقدیر کرد.
کد خبر: ۴۵۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 01 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی وارتباطات دادگستری کل استان حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد با اشاره به ویژگی های حاکم اسلامی گفت: پیامبر اکرم مصداق بارز حاکم دینی است و این گونه است که ناراحتی حاکم زمانی اتفاق می افتد که مردم در شرایط ناگواری باشند و برای آن حاکم سخت ناراحت کننده است که در جامعه اسلامی کسی با مشکل روبه رو شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم که با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسوولان اجرایی و قضایی برگزار شد اظهار کرد: حاکم اسلامی همه وجود خود را برای ارتقای سطح انسانیت مایه می‌گذارد و جماعت خلق‌الله را به سمت انسانیت سوق می‌دهد و بی نهایت با مردم مهربان است.
خلا بزرگی که دستگاه قضائی با آن روبرو شد
حجت الاسلام مزارعی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه از دست دادن شهید بهشتی معمار قضایی انقلاب خلا بزرگی بود گفت: بحمدالله با وجود از دست دادن برزگان انقلاب به رهبری فرهیخته رسیدیم و خوشحالیم که حاکمیت دینی امروز رسالت و تکلیف خود را انجام داده و وجود خود را معطوف سعادت مردم کرده است.

مسوول ارشد قضایی استان در ادامه گفت: امروز همه دنیای کفر در مقابل جهان اسلام و ام القرای آنجمهوری اسلامی ایران) قرار گرفته اما رهبری حکیم و هوشمند کشتی جماعت مسلمین را در برابر طوفان کفر هدایت می‌کند.

وی با بیان این که همه به این نتیجه رسیده‌اند که با نظام جمهوری اسلامی از سر زور نمی‌توانند وارد شوند تصریح کرد: همه این‌ها به واسطه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.
صفات حاکم اسلامی
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از صفات حاکم اسلامی افزود: حاکم اسلامی هیچ گاه وارد افراط و تفریط نمی‌شود.

وی به تلاش جهادی دستگاه قضایی در این استان اشاره کرد و گفت: سالم بودن و سالم سازی دستگاه قضایی و سلامت آن بیش از هر چیز در دستور کار ما قرار دارد.
 
 تخلفات انتخاباتی مسئولان در حال پیگیری است/پرونده های مرتبط با امنیت را شخصا به تهران می برم

برخورد با افرادی که قصد انحراف دستگاه قضایی را داشتند
مزارعی گفت: در دو سال گذشته نظارت دقیقی بر مجموعه داشته‌ایم و اجازه ندادیم افرادی دستگاه قضایی را به انحراف بشکانند و با تعداد اندکی از افراد مسئله دار که چهره دستگاه قضایی را مخدوش نمایند برخورد قاطع می شود، در نتیجه چنین نظارت های دقیق و مستمری، افراد فاقد صلاحیت از دستگاه قضایی منفک شدند.
تخلفات انتخاباتی مسئولان در حال پیگیری است/پرونده های امنیتی را شخصا به تهران می برم
رییس شورای قضایی استان به حوزه امنیت در استان اشاره کرد و گفت: آمارها حاکی از آن است که استان ما از نظر امنیت در رده استانهای با رتبه بالا قرار دارد به طوری که همه مردم امنیت انتخابات‌های امسال و سال 94 را لمس کرده اند.

وی با بیان این که برخی تخلفات انتخاباتی را داریم که در حال پی‌گیری است افزود: تعدادی از مسوولان پرونده انتخاباتی دارند که در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

حجت الاسلام مزارعی گفت: پرونده جرایم مهم از جمله قتل را در بازه زمانی کمتر از دو ماه در استان رسیدگی می کنیم و این تلاش افتخارآمیزی است که باید از همه همکاران قضایی استان تقدیر کرد.

مزارعی با اشاره به این که در کمتر از دو ماه پرونده‌ها را در استان رسیدگی می‌کنیم افزود: پرونده‌های مهم و مرتبط با امنیت را شخصاً به تهران می‌برم و درخواست می کنم تا حکم آن‌ها هر چه زودتر اعلام و اجرا شود.

مزارعی با بیان این که در کمتر از چهار ماه پرونده قتل را با اجرای حکم به سرانجام می‌رسانیم تصریح کرد: باید اقتدار دستگاه قضایی را همواره حفظ کنیم.

وی به حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۰ هزار متر مربع فضا را در استان در طول یک سال گذشته تکمیل کرده ایم که مجمتع قضایی مرکز استان با ۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع یکی از این ساختمان هاست.

رییس کل دادگستری استان در پایان به دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و پرونده‌ها از مهم ترین اقدامات فن آورانه است و همچنین در حوزه فرهنگی هم برنامه‌های گسترده‌ای در استان داریم و برای مجموعه خود این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار