معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 04 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، براتعلی منصوریان معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مشهد با توجه به وجود بارگاه منور امام رضا(علیه السلام) خواستگاه دیرین بسیاری از فعالیت های قرآنی بوده و در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است تلاش کردیم محوریت فعالیت های قرآنی در مشهد باشد.
 
وی با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور از ۱۴ الی ۱۷ تیرماه در مشهد برگزار می گردد که مراسم افتتاحیه آن چهارشنبه و اختتامیه آن هم شنبه هفته آینده خواهد بود، اظهار داشت:دوره اول این مسابقات را هم در مشهد با حضور بسیاری از داوران، اساتید بین المللی قرآن برگزار شد.
 
منصوری با بیان اینکه امسال میزبان حدود ۲۸۵ نفر از فرهنگیان قرآنی سراسر کشور هستیم، افزود:از کل تعداد شرکت کننده ها در این دوره مسابقات ۱۲۵ را خواهران و ۱۸۰ نفر را هم برادران تشکیل می دهند و ۲۶ داور درجه بین المللی هم این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.
 
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در بخش اجرایی ۱۰ کمیته تشکیل شده که تاکنون تمام کمیته ها وظایف خود را به صورت مطلوب انجام داده اند، گفت: انس فرهنگیان و دانش آموزان باید توسط رسانه ها منعکس گردد.
 
وی آیات قرآن را مبنای حاکمیت اسلامی دانست و ادامه داد:در ۳ سال اخیر ۶۲ دارالقرآن در سطح آموزش و پرورش استان تاسیس شده و توسط خیرین تجهیز گردیده که این دارالقرآن ها کانون فعالیت های تخصصی دانش آموزان است.
 
منصوری با اشاره به اینکه سال گذشته خراسان رضوی رتبه اول فعالیت های قرآنی کشور را کسب کرد، گفت: امسال خراسان رضوی میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور خواهد بود که این مسابقات در مرداد ماه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار