مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای موفق طرح بین‌‌المللی ترسیب‌کربن در استان به عنوان یکی از تجربه‌های موفق بین‌المللی در دستیابی به اهداف پایدار توسعه است، گفت: ۴ طرح جدید ترسیب‌کربن در ۹۴ روستای استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 05 July 2017
علیرضا نصرآبادی صبح امروز در بازدید از طرح‌های ترسیب کربن اظهار داشت: طرح بین‌المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی به عنوان یکی از 10 راه‌حل توسعه پایدار از سوی برنامه عمران سازمان ملل متحد معرفی شد.

وی با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی از سال 82 در شهرستان سربیشه آغاز شده است افزود: شغل‌های ایجاد شده در بخش‌های صنایع دستی، گلدوزی، حوله‌بافی، پشتی‌بافی، قالی‌بافی، سکه دوزی، عروسک‌دوزی، منگوله‌بافی و در بخش کشاوزی گلخانه روستایی، پرواربندی شتر، گاوداری، احداث باغ عناب و پرورش قارچ بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: طرح ترسیب کربن در شهرستان سربیشه با هدف احیای مراتع بیابانی و توانمندسازی جوامع محلی در دشت حسین‌آباد غیناب شهرستان سربیشه آغاز شد و تاکنون بیش از 30 هزار هکتار از اراضی این منطقه احیا و بیش از 400 شغل ایجاد شده است.

نصرآبادی از اجرای طرح بین‌المللی ترسیب‌کربن در 4 شهرستان طبس، بشرویه، فردوس و سرایان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح‌های جدید در مجموع 749 هزار هکتار به عرصه‌های طرح ترسیب کربن خراسان جنوبی افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: این 4 طرح جدید در 94 روستا اجرا می‌شود و بیش از 37 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و کاهش گازهای گلخانه‌ای جو زمین، ایجاد توسعه فضای سبز جنگلی و مرتعی، ایجاد شغل پایدار برای توانمندسازی جوامع محلی روستایی از دیگر اهداف طرح بین‌المللی ترسیب کربن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: طرح ترسیب کربن خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از تجربه‌های موفق بین‌المللی در آسیا و اقیانوسیه در دستیابی به اهداف پایدار توسعه انتخاب و در کتابی چاپ و منتشر شد و این کتاب در روز جهانی مقابله با بیابانزایی در تهران رونمایی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار