فرماندار شهرستان بشرویه گفت: برای تسریع بخشیدن به اجرای اهداف ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف بشرویه نیازمند همکاری مردم و به ویژه مالکان این بخش هستیم.
کد خبر: ۴۷۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 01 August 2017
علیرضا زمان زاده در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف گفت: در بحث بازآفرینی شهری بیشتر امورات به مردم واگذار شده و سعی بر اجتماعی کردن امور در این بخش بوده است.

فرماندار شهرستان بشرویه بیان کرد: مشکل اساسی ما این است که حدود ۹۰ درصد بافت فرسوده دارای قدمت بالایی بوده و اکثر مالکین آن فوت شده و بنا به دست وارثین رسیده که برای گرفتن سند مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: گام اصلی برای رفع مشکلات این بخش اخذ سند مالکیت برای بافت ها و بناهای فرسوده است که برای این امر نیازمند همکاری مالکین و پیگیری جدی آنان هستیم.

زمان زاده نبود طرح جامع شهری را مشکل دیگر پیش روی اجرای اهداف این ستاد دانست و گفت: علی رغم اینکه کلیات طرح تصویب شده است اما نواقصی داشته که بایستی هرچه سریعتر رفع و ابلاغ شود.

آوار برداری رایگان شهرداری در بافت فرسوده بشرویه

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان نیز در این جلسه بیان کرد: طرح جامع شهری بسیار حایز اهمیت است که در صورت ابلاغ کمک شایان توجهی به اجرای اهداف ستاد بازآفرینی پایدار خواهد داشت.

وی گفت: اراضی بافت فرسوده بشرویه نیز هر چه سریعتر بایستی سنددار شود و در این راستا ادارات مرتبط باید نهایت همکاری را با مالکین داشته باشند.

حسین بلالی شهردار بشرویه نیز در این جلسه بیان کرد: به جهت اطلاع رسانی به مردم از اهداف و برنامه های ستاد بازآفرینی پایدار محله ها و محدوده های هدف بنرها و آگهی های فراوانی در سطح شهر نصب و توزیع شده است.

شهردار بشرویه همچنین از تخریب و آواربرداری رایگان در محدوده بافت فرسوده شهر نیز خبرداد.

سید امیرسلیمانی رباطی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه نیز در این جلسه گفت: بافت تاریخی بشرویه دارای عرصه ای ۲۲ هکتاری است که برای آن دو حریم تصویب شده است.

وی بااشاره به مشکلاتی که به علت قوانین مختلف برای بافت تاریخی و بافت فرسوده وجود دارد گفت: در صورتی که طرح جامع شهری ابلاغ شود پلاک گذاری هایی صورت می گیرد که مشخص می کند هر یک از بافت های فرسوده دارای چه میزان ارزش تاریخی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار