کد خبر: ۴۷۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 01 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رشد جمعیت در برخی شهرها «صفر» و در برخی شهرها «منفی» شده است، این مسئله بسیار مشکل‌زاست و قطعا در آینده با بحران روبرو خواهیم شد به همین دلیل نمی‌خواهم رابطه‌ای بین فرزندآوری و هزینه بالای اجاره خانه برقرار بدانم و این دو را باید کمتر به‌هم ربط داد.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی  گفت: یکی از رسالت‌های رسانه‌های عمومی باید این باشد که بین فرزندآوری و هزینه‌های بالای اجاره خانه و سایر هزینه‌های زندگی رابطه‌ای برقرار ندانند یا رابطه بسیار کم‌رنگی برقرار بدانند.

نماینده مردم یزد در مجلس تاکید کرد: هرچند که برای خانواده‌ها تامین هم‌زمان هزینه‌های زندگی و فرزندآوری بسیار مشکل است اما نباید از کاهش رشد جمعیت کشور  غافل شد. مرجع تقلید نیستم اما باید از طریق آموزش‌های عمومی جمعیت «شیعه» را افزایش داد. بر خلاف اوائل انقلاب که گفته می‌شد «یک یا دو فرزند» کافی است اما اکنون ابتدا باید تک‌فرزندی، دو فرزندی و بعد چند فرزندی مورد تشویق قرار گیرد و این مسئله را هم نباید به مسکن و مساحت آن ربط داد هر چند که خانواده‌ها با مشکل روبرو می‌شوند اما نباید این مسئله را به  فرزندآوری ربط داد.

وی در عین حال گفت: البته نمی‌خواهم این دو مسئله را خیلی به هم بی‌ربط بدانم اما اهمیت مسئله فرزندآوری به حدی زیاد است که نباید هزینه اجاره خانه یا مساحت کوچک آن در فرزندآوری تاثیر منفی داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری محرومیت‌های فرزندان چهارم خانواده‌ها در قانون تنظیم خانواده مصوب سال 1372 پیشنهاد داد: حالا که به اهمیت فرزندآوری و کاهش رشد جمعیت توجه شده باید سیاست‌های تشویقی برای افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها به اجرا درآید.

موسوی افزود: قانون تنظیم خانواده مصوب سال 1372 فرزندان چهارم و بیشتر را از داشتن دفترچه بیمه و سایر حقوق اجتماعی محروم می‌کرد، اما این قانون اصلاح شد و فرزند چهارم نیز مشمول این حقوق می‌شود. حالا باید سیاست‌های تشویقی برای چند فرزندی به اجرا درآید. به عنوان نمونه می‌شود برای خانوارهایی که سه یا چهار فرزند دارند، تسهیلات ارزان قیمت اجاره خانه یا اولویت در دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت را پیش‌بینی کرد یا مبنای امتیازات اقتصادی و اجتماعی به خانواده‌ها، تعداد بیشتر فرزندان باشد یا سیاست معافیت سربازی برای برادران سوم و بیشتر به جریان بیفتد.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: کاش در زمان بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه به راه‌کار مشخصی برای رشد جمعیت و هزینه‌های خانوار می‌رسیدیم که متاسفانه نرسیدیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
جناب اقای موسوی شما که ماشاءالله وضع مالی تون بسیار عالی است چندتا فرزنددارید؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار